شماره: 313652 تاریخ : 1396/10/23-12:45:12

چشم انداز پر نوسان بازار متانول اروپا در سال 2018

انتظار می رود درسال 2018 میلادی بازار متانول قاره سبز با نوسان مواجه شود، روندی که می تواند با بیم و امیدهایی برای فعالان این عرصه همراه باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ در نیمه سال گذشته میلادی پیش بینی می شد ثبات نسبی ایجاد شده در بازار همچنان تا پایان سال ادامه یابد. چرا که قرار بود در نتیجه افزایش عرضه جهانی متانول در اواخر سال 2017 میلادی، نوسانات قیمتی به ویژه در بازار چین که میزان مصرف خیلی زیاد متغیر است؛ کنترل شود.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد امیدها برای ثبات بازار به ویژه از سوی خریدارانی که ترجیح می دهند قیمت ها متعادل باقی بماند؛ به دنبال جهش سریع بهای اسپات متانول در ماه نوامبر و رشد آن در اوایل ژانویه تا حدود زیادی کمرنگ شده است.

افزیش قیمت یادشده قیمت قراردادهای سه ماهه در بازار اروپا (ECP) برای سه ماهه اول 2018 را با 19 درصد افزایش به 380 یورو در هر تن رساند. این موضوع به نگرانی خریداران دامن زده است و بسیاری معتقدند که این روند صعودی در ماه فوریه نیز ادمه می یابد.

شرایط پدید آمده به میزان زیادی متاثر از قیمت رو به رشد نفت خام در سال 2018 است که به سهم خود بر قیمت خوراک پتروشیمی ها نظیر نفتا و پروپان که خوراک اولیه برای تولید الفین ها هستند؛ تاثیر می گذارد. الفین ها همچنین می توانند از متانول تولید شوند.

فعالان بازار متانول معتقدند که همه چیز وابسته به تغییرات قیمت نفت است. این که بهای نفت خام به سطوح 45 تا 50 دلار گذشته برگردد یا حدود 65 دلار در هر بشکه باقی بماند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/چشم-انداز-پر-نوسان-بازار-متانول-اروپا-در-سال-2018.bos