شماره: 351489 تاریخ : 1397/04/07-07:05:29

پیشنهاد دبیرکل سندیکا درخصوص تدوین آئین نامه بازاریابی

سید محمد علیپور با اشاره به توسعه فعالیت های بازاریابی به شکلهای مختلف در صنعت بیمه برلزوم تدوین آئین نامه بازاریابی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمدعلیپور دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در شورای عمومی سندیکا با ارائه گزارشی از بررسی های کارشناسی صورت گرفته در موضوع بازاریابی آنلاین و فعالیت استارتاپ های بیمه ای، بیان داشت: هم اکنون در خصوص فعالیت های بازاریابی در صنعت بیمه ابهاماتی وجود دارد که پیشنهاد می شود آئین نامه جامع بازاریابی تهیه و در سه بخش بازاریابهای نمایندگان، بازاریابهای مستقیم برای شرکتهای بیمه بعنوان جایگزین آیین نامه 54 و بازاریابی آنلاین ضوابط لازم تدوین شود.

وی با اشاره بر لزوم توسعه و حمایت از فروش برخط محصولات بیمه ای و فعالیت استارتاپ ها گفت: در یکسال و نیم گذشته کار کارشناسی لازم در خصوص بازاریابی آنلاین در سندیکا انجام شد و نظر سندیکا در سال گذشته برای بیمه مرکزی ارسال شد. پس از اعلام نظر سندیکا دستورالعملی برای شرکتهای بیمه ارسال شد که بخشی از نظرات سندیکا در آن لحاظ شده بود که کافی بنظر نمی رسد.

علیپور افزود: اینکه فعالیت این کسب و کارهای نوپا ساماندهی شود اجتناب ناپذیر است. بیمه گری فعالیتی فاخر محسوب می شود و فروش بیمه و خصوصاً توسعه و نفوذ بیمه بر پایه اعتماد مردم است. بخش فروش بعنوان پل ارتباطی با مردم باید شان صنعت و اعتمادمردم  را حفظ کند. در حوزه نمایندگی ها ما تاکیدداریم که نماینده فروش باید آگاهی فنی داشته باشد و در فروش به ماهیت فنی محصول بیمه ای توجه کند، پس لازم است برای فعالیت بازاریابان هم تمهیداتی اندیشیده شود. با توجه به تحولات سالهای اخیر و رشد روزافزون فناوری اطلاعات و استقبال مردم از آن، فعالیت های حاضر در حوزه فروش و بازاریابی آنلاین از حساسیت بیشتری برخوردار است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه با تشریح مدلهای مختلف مطرح برای ساماندهی فعالیت استارتاپ ها گفت: یک مدل مورد تایید آن است که یک استارتاپ روی فروش یک محصول با تمام شرکت ها همکاری کند و یا با یک شرکت و فروش تمام محصولات آن شرکت همکاری داشته باشد.

سامانه اینترنتی آن استارتاپ هم از نهاد ذیربط مجوز دریافت نماید و محتوای آن سامانه نیز توسط بیمه مرکزی نظارت شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پیشنهاد-دبیرکل-سندیکا-درخصوص-تدوین-ایین-نامه-بازاریابی.bos