شماره: 328284 تاریخ : 1397/02/04-04:51:38

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد:

پلمب 44 صرافی غیر مجاز و دستگیری 37 دلال ارز

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در یک هفته گذشته 44 صرافی غیرمجاز پلمب و 37 دلال و سوداگر جدید ارز دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح امحاء کالاهای قاچاق مکشوفه در مقر پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران به این طرح عظیم اشاره و اظهارداشت: امروز شاهد امحاء یکی از بزرگترین محموله‌های کالای قاچاق هستیم که شامل 70 تن مواد آرایشی، بهداشتی و 24 تن مواد خوراکی و نوشیدنی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این کالاها همه به صورت قاچاق از غرب کشور وارد تهران شده و کالاهای بهداشتی تماما تاریخ گذشته‌اند؛ حداقل 7 سال و حداکثر 11 سال از تاریخ مصرف آنها گذشته است.

وی گفت: این کالاهای تاریخ مصرف گذشته را با شگرد خاصی می‌خواستند تاریخش را عوض کنند که با تلاش ماموران پلیس آگاهی و پلیس مبارزه با قاچاق کالا کشف و ضبط شدند. سردار رحیمی گفت: با رای مقام قضایی و نظر و حضور نماینده وزارت بهداشت، امحاء این کالاها انجام خواهد شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت به دستگیری 10 نفر در این رابطه اشاره و بیان داشت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه 4.5 میلیارد تومان است. وی در خصوص شعار سال که حمایت از کالای ایرانی است و برنامه پلیس در خصوص برخورد با کالای قاچاق اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده که مقصد بسیاری از کالاهای خارجی و قاچاق تهران است؛ بنابراین تدبیرات ویژه‌ای را در پلیس مبارزه با قاچاق کالا انجام داده‌ایم و باید بگویم با اشراف اطلاعاتی در امر مبارزه با کالای قاچاق اقدام خواهیم کرد.

سردار رحیمی تاکید کرد: مبارزه با کالای قاچاق اولویت اولیه و اصلی پلیس پایتخت است؛ از یکسو اجرای فرامین مقام معظم رهبری و از سوی دیگر حمایت از تولیدکنندگان و کارگران عزیز ایرانی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: کالاهای ایرانی هم کیفیت بهتری دارند و هم مطلوب‌تر هستند، از سوی دیگر قاچاق کالا هم به تولید، اشتغال و هم به اقتصاد کشور ضربه می‌زند. این مقام ارشد پلیس پایتخت به هماهنگی بین پلیس و تعزیرات پرداخت و گفت: هماهنگی خوبی بین این دو دستگاه برقرار است؛ در بخش ارز نیز تمام قضات تعزیرات در کنار پلیس بودند و توانستیم برخورد جدی‌ای در این زمینه داشته باشیم؛ در بحث قاچاق نیز تصمیم داریم برخوردها جدی‌تر شوند.

وی به عملکرد ماموران پلیس آگاهی با لباس شخصی و همچنین ماموران انتظامی در نقاط مختلف برای برخورد با سوداگران و دلالان ارز اشاره و تصریح کرد: در یک هفته گذشته بالغ بر 44 صرافی غیرمجاز پلمب و 38 دلال و سوداگر جدید ارز شناسایی و دستگیر شد.

این مقام در ادامه گفت: پلیس با تمام قدرت و تمام توان ماموریت خود را در خصوص بازار ارز اجرا خواهد کرد؛ پیش از این جلسه‌ای در حضور دکتر سیف داشتیم و اعلام کردیم پلیس تمام قد در جهت اجرای تثبیت بازار ارز و برخورد با دلالان حضور خواهد داشت.

 


منبع: فارس


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/پلمب-44-صرافی-غیر-مجاز-و-دستگیری-37-دلال-ارز.bos