شماره: 316447 تاریخ : 1396/12/13-12:58:30

بدری پاسخ داد:

نوسانات ارز تاثیری بر بازارهای موازی نداشته است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، توضیحاتی پیرامون حباب نرخ مسکن در ماه های اخیر ارائه کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، صدیف بدری با اشاره  به رشد بی سابقه نرخ مسکن در کشور، گفت: گرانی سرمام آور مسکن در کشور بیش از توان مالی مردم و حتی نرخ تورم بوده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گرانی مسکن در سال های اخیر بی سابقه بوده است، افزود: تورم در بخش مسکن بیش از نرخ مورد تصور بوده و دادو ستدها در این بخش را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دولت به ویژه مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید با برنامه مداری گرانی مسکن را مهار کنند، تصریح کرد: در حال حاضر گرانی مسکن و اجاره بها با درآمدهای ناچیز مردم همخوانی ندارد.

اخطار به وزیر در خصوص گرانی بی سابقه مسکن

وی با اشاره به برگزاری نشستی در کمیسیون عمران مجلس در خصوص وضعیت بازار مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، گفت: پیش بینی نمایندگان از وضعیت بازار گرانی های بی سابقه بوده و اخطار جدی در این باره به وزیر داده شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه به زودی نشست دیگری در کمیسیون عمران مجلس برای ساماندهی بازار مسکن برگزار خواهد شد، افزود: متاسفانه وضعیت فعلی بازار مسکن در حال حاضر متاثر از بازار نابه سامانی ارز بوده و تغییرات بسیاری پیدا کرده است.

بدری با تاکید بر اینکه همزمان با کاهش نرخ ارز بازار مسکن با نزول قیمت ها مواجه نشد، تصریح کرد: عدم کاهش نرخ مسکن همسو با قیمت ارز نشان می دهد که مدیریت درستی در بازار حاکم نیست.

حباب نرخ مسکن به بزرگ ترین حالت خود رسیده است

وی ادامه داد: مسکن به قدری گران شده و حباب نرخ ها در بازار بزرگ شده که با کاهش اندک میزان قیمت خیال ارزانی مسکن به سر می زند در صورتی که این گونه نیست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان کاهش نرخ ارز زیاد نبوده و تاثیر چندانی در بازارهای موازی نداشته است، گفت: متاسفانه آمارهای ضدو نقیض در خصوص وضعیت فعلی بازار مسکن خود عاملی بر تنش قیمتی در این بازار است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نوسانات-ارز-تاثیری-بر-بازارهای-موازی-نداشته-است.bos