شماره: 312604 تاریخ : 1396/10/10-01:47:26

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

نبود توجه به نیازسنجی دلیل مسکن مهر بدون متقاضی است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از دلایل بدون متقاضی بودن واحدهای مسکن مهر خوزستان ، نبود نیاز مردم در این استان و توجه نکردن به نیاز سنجی ها توسط مسئولان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،احمد اصغری مهرآبادی گفت: به نظر می رسد در خوزستان بیش از حد نیاز واحدهای مسکن مهر ساخته شده و بنابراین تمایلی به سکونت در آنها وجود ندارد. 

وی ادامه داد: در سطح کشور حدود 120 هزار واحد مسکن بدون متقاضی وجود دارد که این رقم در خوزستان حدود 18 هزار واحد است که از این حیث بیشترین رقم در بین استان های کشور است. 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این که آیا گرانی عامل دیگر نبود استقبال مردم از مسکن مهر خوزستان بوده، گفت: دولت برای تامین مسکن قشر ضعیف و برای ساخت مسکن مهر اقدامات ویژه ای از جمله زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی و تقبل نیمی از هزینه های پروانه ساختمانی صورت داده است. 
وی ادامه داد: علاوه بر تسهیلات ویژه، دولت یارانه های مختلفی در زمینه هایی همچون آماده سازی پرداخت می کند و کمک هایی را برای مردم در نظر می گیرد بنابراین دلیل نبود استقبال از مسکن مهر، قیمت یا و نحوه خرید آنها نیست. 
اصغری مهرآبادی در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت برای فراهم آوردن امکانات لازم برای خرید مسکن مهر توسط قشر ضعیف چیست، بیان کرد: اولویت ما تکمیل مسکن مهر است و تلاش ما این است که امسال ساخت مسکن مهر به پایان برسد و اگر در پایان امسال به اتمام برسد، تحویل این واحدها منوط به تکمیل زیرساخت هایی از جمله آب، برق و فاضلاب خواهد بود. 
وی درخصوص عملکرد دستگاه های خدمات رسان در بحث مسکن مهر خوزستان نیز گفت: عملکرد دستگاه های خدمات رسان در شهرهای جدید راضی کننده بوده ولی باید تلاش کنیم اعتبار مورد نیاز را از دولت دریافت کرده تا این دستگاه ها بتوانند به کار خود شتاب بیشتری ببخشند و امکان تغییر در وضعیت کنونی مسکن مهر فراهم شود. 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامه ریزی شده تا سال آینده جشن پایان مسکن مهر در خوزستان برگزار شود. 
قائم مقام وزیر نیرو در بحث مسکن مهر و مشاور وزیر نیرو در امور مسکن مهر در سفری یک روزه به استان خوزستان از واحدهای مسکن مهر اهواز و شهر رامین دیدن و در جریان روند اجرای پروژه های فعال این شهرها قرار گرفتند. 
در ادامه این سفر یک روزه، احمد اصغری مهرآبادی و امیر کمالی بعد از ظهر روز شنبه در جلسه شورای مسکن خوزستان شرکت کرده و به بررسی آخرین تحولات و وضعیت مسکن مهر پرداخته و راهکارهای ارایه شده از سوی مسئولان خوزستان را شنیدند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نبود-توجه-به-نیازسنجی-دلیل-مسکن-مهر-بدون-متقاضی-است.bos