شماره: 311430 تاریخ : 1396/09/26-05:54:10

مصر برداشت گاز از میدان فراساحلی ظهر را آغاز کرد

مصر برداشت گاز طبیعی از میدان فراساحلی ظهر را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  وزارت نفت و گاز مصر روز شنبه (25 آذرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: برداشت گاز طبیعی از میدان فراساحلی ظهر مصر در دریای مدیترانه آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است که مصر روز شنبه تولید روزانه 350 میلیون فوت مکعب گاز از میدان فراساحلی ظهر را آغاز کرده است.

ذخیره گازی این میدان که شرکت ایتالیای‌ انی (ENI) مجری طرح توسعه آن است، بیش از 850 میلیارد متر مکعب گاز برآورد شده است.

طارق المولا، وزیر نفت مصر، در بیانیه‌ای که وزارت نفت این کشور منتشر کرد، گفت: با تکمیل فاز نخست توسعه این طرح تا ماه ژوئن سال 2018 تولید از این میدان به روزانه یک میلیارد فوت مکعب در روز خواهد رسید.

وی گفت: تولید گاز طبیعی از این میدان می‌تواند سرانجام به 2 میلیارد و 700 میلیون فوت مکعب در روز برسد.

شرکت انی، میدان ظهر را در سال 2015 کشف کرد. براساس اعلام انی، این میدان بزرگترین میدان گازی موجود در دریای مدیترانه است و میزان ذخایر آن 850 میلیارد مترمکعب برآورد شده است.

گاز تولیدی از این میدان برای فرآورش به بندر پورت سعید مصر  انتقال داده می‌شود تا از آنجا به شبکه سراسری گاز کشور تزریق شود.

تولید میدان ظهر کمک خواهد کرد تا پر جمعیت ترین کشور آفریقا در تولید و تامین گاز طبیعی به خودکفایی برسد و بار بودجه دولتی برای خرید این کالا کاسته و واردات آن نیز به طور کامل قطع شود.

میدان ظهر می‌تواند مناقصه‌هایی را که تأمین کنندگانی مانند گلنکور و ترافیگورا در سال‌های اخیر برنده شده بودند باطل کند، هم اکنون مصر وارد کننده گاز با هزینه‌های گزاف است.

مصر به دنبال افزایش تولید از میدان های تازه اکتشاف شده خود با هدف کاهش واردات تا سال 2019 و خودکفایی در تولید انرژی است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مصر-برداشت-گاز-از-میدان-فراساحلی-ظهر-را-اغاز-کرد.bos