شماره: 264296 تاریخ : 1395/10/22-05:13:40

قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که ابهامات اقتصادی و سیاسی سایه افکنده بر بازارهای مالی موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 هفته گذشته که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، بازارها در انتظارند تا ببینند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور  منتخب آمریکا در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات در خصوص سیاست های دولت آینده آمریکا چه خواهد گفت. این کنفرانس مطبوعاتی اواخر امروز برگزار خواهد شد.

 بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی بانک سنگاپور در این باره گفت: «بازارها نگران هستند. نگرانی هایی در کوتاه مدت و حداقل در6 ماه نخست 2017 متوجه اقتصاد جهانی است.»
 وی افزود، بازارها عمدتا روی تحولاتی نظیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، انتخابات فرانسه در ماه آوریل و تاثیر سیاست های تجاری دولت ترامپ تمرکز کرده اند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0/1 درصد افزایش به 1188 دلار و 866 سنت رسید. بازار فلز زرد اغلب در هنگام بروز وضعیت های مبهم سیاسی و اقتصادی به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری تلقی می شود.قیمت طلا دیرلوز به بالاترین رقم از 30 نوامبر، یعنی 1190 دلار و 46 سنت رسید.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز 0/3 درصد افزایش داشت و به 1188 دلار و 70 سنت رسید.
 جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «حساسیت بیش از حد معمول بازار به اظهارات و اقدامات ترامپ ممکن است تا زمان عادت کردن سرمایه گذاران به سیاست های وی ادامه یابد. این ممکن است چند ماهی طول بکشد. بنابراین ممکن است قمیت طلا پر نوسان تر از حد معمول باشد.»


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/قیمت-طلا-افزایش-یافت.bos