شماره: 312868 تاریخ : 1396/10/12-06:58:34

نامورمطلق در بازدید از یک کارگاه تولید منسوجات سنتی

سازمان میراث‌فرهنگی از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی روستایی حمایت می‌کند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از یک کارگاه تولید منسوجات سنتی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهمن نامور‌مطلق معاون صنایع‌دستی کشور دو‌شنبه 11 دی ضمن بازدید از این کارگاه و فعالیت هنرمندان گفت: معاونت صنایع‌دستی همواره از هنرمندان فعال این حوزه پشتیبانی می‌کند و طرح‌هایی از این قبیل برای اشتغال روستاییان و کارآفرینی در روستا‌ها قابل توجه و ارائه است و ما به‌عنوان بخش دولتی همواره از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی روستایی حمایت می‌کنیم.


نامورمطلق افزود: این فعالیت‌های تولیدی در قالب پروژه می‌تواند از تسهیلات تخصیصی اعتبارات توسعه روستایی که امسال به ادارات ابلاغ شده مورد حمایت قرار گیرد.

زوج هنرمند فعال در این کارگاه، با احیای هنر موج‌بافی در یکی از روستاهای منطقه کامیاران استان کردستان توانسته‌اند در ایجاد شغل در مناطق روستایی فعالیت کنند.

احیای این پارچه و به‌کارگیری نقوش جدید و طراحی‌های نو در تولید این پارچه سنتی و به‌کارگیری آن در تولید البسه بانوان مطابق سلیقه روز، از دستاوردهای تلاش‌های زوج هنرمند آزاده‌یاسمن نبی‌زاده و علی خطیب‌شهیدی است که در این کارگاه فعالیت می‌کنند. 

این زوج همچنین سال‌هاست با تحقیق در زمینه ابریشم‌بافی کاشان و کاربرد آن در طراحی البسه مدرن امروزی با ایجاد تغییرات در رنگ و نقوش استفاده‌شده در این پارچه‌ها سعی در بافت این پارچه با توجه به نیاز بازار و مطابق سلیقه بازار هدف مصرف‌کننده که اکثرا بانوان و جوانان امروزی هستند، دارد.

در این بازدید، فریدون میرزالو مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی نیز حضور داشت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/سازمان-میراث‌فرهنگی-از-طرح‌های-اشتغال‌زایی-و-کارافرینی-روستایی-حمایت-می‌کند.bos