شماره: 327958 تاریخ : 1397/01/27-03:02:51

عبدالهی: سیاست یکسان سازی ارز باید استمرار یابد

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه نوسانات ارزی بر فعالیت های اقتصادی لطمه می زند، گفت: تک نرخی شدن ارز اقدام مناسبی است و باید اجرای آن استمرار یابد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران افزود: نوسانات ارزی به هیچ عنوان برای کشور مفید نیست و صدمات جبران ناپذیری را برای فعالان اقتصادی می زند. 

عضو شورای پول و اعتبار با بیان اینکه این نوسانات بر صادرات تعاونی ها نیز تاثیرگذار است، اظهار داشت: قولی که رئیس بانک مرکزی در راستای تک نرخی شدن ارز داده بود، باید زودتر از اینها اجرا می شد تا شاهد بروز برخی مشکلات ناشی از آن نباشیم.
وی افزود: اگرچه نرخ 4200 تومانی اعلام شده نسبت به نرخ ارز مبادله ای سابق افزایش دارد اما این امکان را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند که برای آینده فعالیت خود برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
رئیس اتاق تعاون ایران اظهار داشت: آن چیزی که باعث اختلال فعالیت اقتصادی می شد و نگران کننده بود، نامشخص بودن نرخ ارز بود و امیدواریم این روند ادامه یابد و ثبات به بازار کشور بازگردد و فعالان بتوانند با آرامش خاطر کارهای خود را انجام دهند. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رییس-اتاق-تعاون-سیاست-یکسان-سازی-ارز-باید-استمرار-یابد.bos