شماره: 226645 تاریخ : 1395/07/19-11:03:19

در اجلاس مدیران مجتمع‌های پتروشیمی:

رفع موانع موجود در مسیر تولید پتروشیمی‌ها بررسی شد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: رفع موانع موجود در مسیر تولید شرکت‌های پتروشیمی و موضوع قیمت و نحوه تامین خوراک این مجتمع‌ها و همچنین موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست (اچ‌اس‎یی) از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در اجلاس اخیر مدیران مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تشریح مهم‌ترین مسائل مطرح شده در بیست و هفتمین اجلاس مدیران مجتمع‌های تولیدی پتروشیمی که 13 و 14 مهرماه در مشهد برگزار شد، گفت: رفع موانع موجود در مسیر تولید از جمله مهم‌ترین مواردی بود که در این اجلاس مطرح شد.

وی به برخی موضوع‌های اصلی مطرح شده در این اجلاس اشاره کرد و افزود: نخستین موضوع قیمت و نحوه تامین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی بود که در این زمینه تصمیم‌‎هایی گرفته شد، دومین موضوع بحث اچ‎اس‎یی و لزوم توجه و رعایت آن با توجه به وقوع آتش سوزی‌های اخیر در مجتمع‌های پتروشیمی بود.

شاهدایی ادامه داد: سومین محور اصلی در اجلاس بیست و هفتم مدیران شرکت‌های تولیدی پتروشیمی، توجه به منابع انسانی در این صنعت بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد: در ادامه کار این اجلاس 2روزه، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی فعال در بخش خصوصی مسائل خود را مطرح کردند و مقرر شد که در آینده جلسه‌ای برای رفع مشکلات تشکیل شود.

وی به مهم‌ترین دستاورد اجلاس مدیران شرکت‌های تولیدی پتروشیمی اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها در مجموع با بحث یکپارچگی در فروش موافق بودند و با همکاری شرکت‌های پتروشیمی در حال مطالعه برای نحوه بازرگانی و صادرات تحت نام یک برند هستیم و باید به جایی برسیم که هلدینگ‌ها و شرکت‌های توانمند ایران تعیین کننده قیمت در بازارهای جهانی باشند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/رفع-موانع-موجود-در-مسیر-تولید-پتروشیمی‌ها-بررسی-شد.bos