شماره: 310402 تاریخ : 1396/09/14-03:25:49

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد؛

درصد اعزام بیمار به خارج صفر است / کمبود 150هزار تخت بیمارستانی / افتتاح بیمارستان مهرآیین در لواسان

همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) بیمارستان مهر آیین لواسان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مراسم افتتاح تنها بیمارستان منطقه لواسان و رودبار قصران میزان اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور را صفر درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت های علمی پزشکی در ایران در سال های اخیر بسیار چشمگیر است و امروزه ایران در ارائه خدمات درمانی یکی از کشورهای پیشرفته دنیاست.

 

آقاجانی با اشاره به اینکه سالانه کمتر از 20 نفر برای درمان بیماری های بسیار نادر به خارج از کشور اعزام می شوند، افزود: همه اقدامات پیشرفته تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در کشور انجام می شود اما متاسفانه از نظر زیرساخت های فیزیکی و تخت های بیمارستانی نسبت به رشد و توسعه علوم پزشکی در ایران عقب مانده ایم.

وی اظهار کرد: هم اکنون حدود 100 هزار تخت بیمارستانی در کشور کم داریم، حدود نیمی از 100 هزار تخت بیمارستانی موجود نیز فرسوده و غیر مقاوم هستند، بنابراین باید حداقل 150 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور احداث کنیم اما با استفاده از منابع دولتی و بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی و غیر دولتی، چنین کاری امکانپذیر نیست، زیرا درآمد دولت محدود است.

آقاجانی ادامه داد: اگر نتوانیم با جذب سرمایه های بخش خصوصی در شهرها و به خصوص کلانشهری مانند تهران و به ویژه مناطق اطراف تهران، بیمارستان های جدید احداث کنیم، نمی توانیم به اهداف تعیین شده در برنامه های توسعه کشور و سند ملی درمان کشور در سال 1404 دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حدود نیمی از جمعیت استان تهران به عهده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، گفت: در حال حاضر فقط 11هزار تخت بیمارستانی در زیر مجموعه این دانشگاه وجود دارد در حالیکه مطابق سند درمان 1404 تا هشت سال دیگر باید تعداد این تخت ها دو برابر شود و به 22 هزار تخت برسد و اگر سرمایه گذاری بخش خصوصی نباشد نمی توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در منطقه لواسان و رودبار قصران در شمال شرق تهران تاکنون هیچ بیمارستانی نداشتیم و بیمارستان مهرآیین اولین بیمارستان این منطقه است که می تواند علاوه بر ساکنان بومی این منطقه، به گردشگران زیادی که برای تفرج به این منطقه می آیند خدمت رسانی کند و موجب رونق اقتصادی و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه شود.

رضا فتاحی، رئیس بیمارستان مهرآیین نیز گفت: این بیمارستان اولین و تنها بیمارستان منطقه لواسان و رودبار قصران است که 44 تخت بیمارستانی دارد و از تمام بخش های ICU، CCU ، NICU ، بلوک زایمان، سی تی اسکن، کلینیک های تخصصی و اتاق های عمل برخوردار است.

آقاجانی با بیان اینکه در حال حاضر تمام درمان های تخصصی و فوق تخصصی در کشورمان انجام می شود، افزود: در اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور، کمتر از 20 مجوز توسط وزارت بهداشت برای درمان بیماری های نادر صادر می شود که این میزان تقریبا صفر است.

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/درصد-اعزام-بیمار-به-خارج-صفر-است.bos