شماره: 311720 تاریخ : 1396/09/29-02:45:22

دکتر قانعی:

در این رویداد تلاش شده است مسائل کاربردی علوم پایه بحث شود

دکتر قانعی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی اکفا اهداف شکل گیری نمایشگاه را نگرش کلی به پزشکی، طرح مسائل کاربردی علوم پایه، ارتباط دانشگاه و صنعت، همکاری با شرکت های دانش بنیان و سطح بالای علمی پنل های کنگره بیان کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، دکتر قانعی در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی اکفا گفت: یک مشکل در جامعه ما عدم نگاه کلی به پزشکی است. در سطح کلان کشور با همکاری انستیتو پاستور و دانشگاه آزاد طراحی شده است که انواع رشته ها و مطالب آموزشی آنها را در یک کنگره  بین المللی زیست پزشکی قرارداده شود. این کنگره تلاش می کند که تمام رشته ها را با هم در یک همایش بحث کند. 

وی افزود: مشکل دیگر این است که علوم پایه از علوم بالینی جدا شده است. در این کنگره قرار شد که مسائل کاربردی علوم پایه بحث شود. 

دکتر قانعی در ادامه  تاکید کرد: ما 25 هزار فارغ التحصیل در رشته زیست پزشکی و زیست فناوری داریم. از لحاظ زیست پزشکی و زیست فناوری کشور ما در وضعیت خوبی قرار دارد و می تواند با دنیا تعامل خوبی برقرار کند. از لحاظ رنکینگ علم پزشکی در دنیا در رتبه 18 و گاها 19 قرار داریم. با وجود اینکه تعداد اعضای جامعه علمی رشته های پزشکی فقط ده درصد کل اعضای جامعه علمی کشور است اما 40 درصد تولید علم کشور در این حوزه صورت می گیرد. 

وی تصریح کرد: در این رویداد، بحث همکاری شرکت های دانش بنیان و شرکت های تجهیزات پزشکی هم در دستور کار قرار دارد و مطمئنا برای سال دیگر این همکاری بهتر خواهد شد.علاوه بر اینها، یکی دیگر از مباحث مهم این رویداد، بحث ارتباط دانشگاه و صنعت است که با قراردادن شرکت های تجاری در کنار پژوهشگران دنبال می شود. اما تلاش اصلی ما، در زمینه بحث علمی کنگره بود که شما شاهد بودید و هستید که اساتید بزرگی در این رویداد شرکت کرده اند و به بیان مطالب مهم شان پرداخته اند.

دکتر قانعی در پایان ضمن تشکر از تمام افرادی که برای برپایی این رویداد زحمت کشیدند تاکید کرد: لازم به ذکر است که از سازمان غذا و دارو دکتر کریمی و مدیر کل تجهیزات و مدیر کل دارو کمک کردند که ما بتوانیم فعالیت خوبی داشته باشیم. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/در-این-رویداد-تلاش-شده-است-مسایل-کاربردی-علوم-پایه-بحث-شود.bos