شماره: 316414 تاریخ : 1396/12/12-07:52:35

حضور 130 درصدی کارفرماها در اولین نمایشگاه کار ایران

نمایشگاه کار ایران که پیش‌تر با نام نمایشگاه شریف در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌گردید ، از امسال به نمایشگاه کار ایران تغییر نام داد وگسترده تر از نمایشگاه شریف برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، دلاوری مدیر اجرایی نمایشگاه کار ایران گفت: نمایشگاه از سال 1390 با حضور 20 شرکت کننده در دانشگاه صنعتی شریف آغاز به کار کرد که استقبال از نمایشگاه باعث دلگرمی برای ادامه برگزاری گردید که با استقبال کارجویان و سازمان‌ها رو به رو شد. وی اداه داد: جذابیت و موفقیت نمایشگاه تا دوره هفتم ادامه داشت و باعث شد دریابیم نمایشگاهی که در سالن دانشگاه برگزار می‌شود، صرفا پاسخگوی فارغ التحصیلان شریف است و تعداد افرادی که از دانشگاه‌های دیگر کشور از نمایشگاه بازدید می‌کردند رو به افزایش بود و همین موضوع باعث برگزاری نمایشگاه بیرون از دانشگاه و در سطح ملی گردید. 

دلاوری با برنامه ریزی قبل از آغاز نمایشگاه خاطر نشان کرد: نمایشگاه هشتم که با استقبالی بی‌نظیر رو به رو شد، تصمیم برگزاری نمایشگاه خاارج از دانشگاه گرفته شد و با پیشنهاد معاونت فناوری ریاست جمهوری و وزارت کار ، نام نمایشگاه به «نمایشگاه کار ایران» تغییر کرد.

وی افزود: برای ورود شرکت‌های مختلف به نمایشگاه سعی شد قطعات پازل به درستی کنار قرار گیرد تا شرکت کنندگان صرفا از یک حوزه واحد نباشند و این قضیه در روند کار و پیشرفت نمایشگاه قطعا تاثیرگذار بوده است؛ کار جویانی که وارد نمایشگاه شده‌اند می‌توانند حداقل از حوزه‌های فعالیتی که پیش رو دارند، زمینه مرتبط با رشته‌ای که از آن فارغ التحصیل شده‌اند را بیابند. 

دلاوری تصریح کرد: نکته‌ای که بر آن تاکید کردیم ایجاد و معرفی «مشاغل فاخر» بوده است؛ یعنی بتوانیم مشاغلی را در این نمایشگاه معرفی کنیم که به اشتغال فاخر معروف است. اگر موقعیت‌های شغلی‌ای که در نمایشگاه وجود دارد ملاحظه کنید، در می‌یابید که اشتغال در آن‌ها نیازمند تخصص است؛ یعنی افرادی که خواستار استخدام هستند باید مدرک معتبر از دانشگاه‌های معتبر داشته باشند. همچنین شرکت‌هایی که به دنبال استخدام نیروی کار هستند به مدرک و رشته افراد اهمیت می‌دهند . 

 

ظرفیت استقبال از نمایشگاه شریف و متعاقبا ظرفیت استقبال از اولین نمایشگاه کار ایران

مدیر اجرایی نمایشگاه کار خاطر نشان کرد: در طی هشت دوره قبلی در نمایشگاه شریف، قریب به 50 هزار بازدید صورت گرفته است و در اولین روز برگزاری نمایشگاه کار حدود 10 هزار رزومه مبادله شد و این آمار حاکی از آن است که افراد زیادی از این نمایشگاه استقبال کرده و افزایش جمعیت کاملا محسوس است.

وی با تاکید بر مکانیزه بودن ارسال رزومه کارجویان گفت: نکته قابل اشاره این است که ثبت نام در دوره‌های قبلی کاملا دستی و بصورت سنتی بوده و شرکت‌ها فرم‌های کاغذی در اختیار کارجویان قرار داده و کارجویان به طور میانگین برای هر فرم حدود بیست دقیقه وقت می‌گذاشتند؛ اما در این نمایشگاه ، ثبت نام بصورت الکترونیکی انجام شده است که باعث شده وقت بیشتری برای مصاحبه حضوری بین کارفرما و کارجو باشد چرا که هدف کارفرما از آمدن به نمایشگاه به دست آوردن حداکثر سود و وقت است. هنگامیکه کارفرما رزومه را دریافت و آن را مطالعه می‌کند، قطعا می‌تواند همان موقع مصاحبه‌ای با کارجو ترتیب داده و این موضوع کمک شایانی به تسهیل در رسیدن کارفرما به کارجو می‌کند. 

دلاوری افزود: ما همچنین شاهد افزایش تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه هستیم؛ در آخرین دوره از نمایشگاه شریف، 30 شرکت بعنوان کارفرما حضور داشتند کما اینکه در این دوره نزدیک به 75 شرکت در نمایشگاه کار ایران حضور یافتند. این ارقام حاکی از رشد بیش از 130 %  حضور کارفرما در نمایشگاه است ؛ چیزی بیش از دو برابر نمایشگاه شریف. 

 

کسب و کارهای حاضر در اولین نمایشگاه کار ایران

وی در پایان تصریح کرد: موقعیت‌های شغلی که تاکنون از طرف شرکت‌ها ارائه شده ، عموما در حوزه ICT  بوده و این موضوع نشانگر آن است که اقتصاد ما به سمت فناوری در حال حرکت است و شرکت‌های ICT  طبیعتا از دیگر شرکت کننده‌ها قوی‌تر هستند.

 

نمایشگاه کار ایران

 

نمایشگاه کار ایران

 

نمایشگاه کار ایران

 

 

اخبار مرتبط


 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حضور-130-درصدی-کارفرماها-در-اولین-نمایشگاه-کار-ایران.bos