شماره: 348692 تاریخ : 1397/02/23-04:54:49

گزارش

حاشیه سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ، اردیبهشت 1397

نمایشگاه کتاب تهران امسال در مصلی امام خمینی(ره)، شاهد بازدید و استقبال گسترده مردم بود.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت؛ شاید یکی از مزیت‌های نمایشگاه امسال این بود که نمایشگاه در مصلی برگزار شد و نه در شهر آفتاب، با اینکه نمایشگاه شهر آفتاب فضای منظم‌تر و بزرگ‌تری داشت ولی دسترسی به آن مشکل و از مرکز شهر بسیار دور بود. از آنجایی که مصلی درون تهران است و دسترسی به آن از طریق وسایل نقلیه بسیار آسان تر است، گزینه بهتری برای تبدیل شدن به محل نمایشگاهی است.

امسال همه چیز منظمتر و سازماندهی شده بود. غرفه‌ها به ترتیب و کاملا منظم قرار گرفته بودند. ناشران خارجی حضور گسترده‌تری داشتند. نمایشگاه به ایستگاه مترو بسیار نزدیک بود و خوشبختانه ازدحام جمعیت آزار دهنده نبود.

از دیگر خوبی‌های نمایشگاه امسال امکان خرید با کارت ملی بود؛ راه حلی بسیار کاربردی و مفید برای قشر محصل جامعه، به این صورت که با پرداخت 60 هزار تومان، بانک شهر به خریدار بن پیامکی حاوی رمز کارت ملی ارسال می‌کرد و بن به میزان 100 هزار تومان شارژ می‌شد و در نمایشگاه هنگام پرداخت پول، از کارت ملی به جای کارت بانکی خود استفاده می‌کردیم. در این روش نیازی به مراجعه حضوری به بانک شهر نبود و صرفا همراه داشتن کارت ملی و رمز آن کافی بود.

بانک شهر همواره از ارکان اصلی نمایشگاه کتاب پایتخت بوده است و نمی توان نقش این بانک را در رضایتمندی شهروندان از نمایشگاه نادیده گرفت.

علاوه بر بن که 40 هزار تومان به دانشجویان پرداخت می‌شد، برخی ناشران نیز تخفیف ویژه در نظر گفته بودند و این موضوع برای افرادی که سرانه کتاب آنها بالاست بسیار مناسب است.

دیگر نکته، غرفه پست بود که در نمایشگاه به صورت رایگان مردم را برای کارت ملی هوشمند ثبت نام می‌کرد. همانطور که می‌دانیم برای ثبت نام اینترنتی برای گرفتن نوبت عکس کارت ملی، باید مبلغی پرداخت می‌کردیم اما در نمایشگاه از مردم هزینه‌ای دربافت نمی شد.

به محیط مصلی بپردازیم؛ محیطی کاملا پاکیزه با امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و حاضران در نمایشگاه. این محیط مرتبا نظافت می‌شد و شما عملا در نمایشگاه زباله‌ای روی زمین نمی‌دیدید.

تنها مشکلی که در نمایشگاه به چشم می آمد، خالی بودن غرفه اورژانس بود؛ با وجود اینکه آمبولانس در نمایشگاه بود و تیم اورژانس به خوبی کارشان را انجام می‌دادند، اما خود غرفه اورژانس که ابتدای نمایشگاه قرار داشت خالی بود! و هیچ بهیار یا پرستاری در غرفه حضور نداشت.

در مجموع نمایشگاه امسال به خوبی برگزار و به جز چند مورد، نمایشگاه نقص و مشکلی نداشت؛ امیدواریم در سال‌های آتی همین موارد جزئی نیز برطرف و شاهد نمایشگاهی کامل تر و بهتر باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/حاشیه-سی-و-یکمین-نمایشگاه-کتاب-تهران-اردیبهشت-1397.bos