شماره: 352083 تاریخ : 1397/04/20-10:56:18

جوابیه روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران به خبر کذب روزنامه سازندگی

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران مطلب منتشر شده در روزنامه سازندگی با عنوان «64 میلیارد تومان رشوه برای واردات خودرو»، را تکذیب و در جوابیه ای اعلام کرد: حدسیات، مبنای استدلالات فرد مصاحبه شونده در این مطلب است که در بیان سفسطه گونه خود ترکیبی از اطلاعات غلط و نادرست را به خواننده ارایه می دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  شاتا، متن این جوابیه به شرح زیر است:

هجمه ی اخیر، ورای تخلف انجام شده در خصوص ثبت سفارش نامتعارف تعدادی خودرو، موجب بهره برداری برخی منفعت طلبان شده است که با ابزارهای موجود سعی در دستکاری افکار عمومی کرده و تلاش دارند در جایگاه مدعی بنشینند در حالیکه خود با افزون طلبی سرنخ اصلی این خطای محرز هستند.

همانگونه که از فحوای گفتگو پیداست: «حدس می زنیم» و «فکر می کنیم» مبنای استدلالات فرد مصاحبه شونده است که در بیان سفسطه گونه خود ترکیبی از اطلاعات غلط و نادرست را به خواننده ارایه می دهد.

مشارالیه مدعی شده است که از ارتشا در حداقل 2 هزار مورد مطلع بوده است که بر این مبنا در شکواییه ای از ایشان در این خصوص توضیح خواسته خواهد شد.

ادعای عدم ارایه آمار دقیق از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کذب محض است کما اینکه به صورت رسمی و غیررسمی _در قالب گفتگو با رسانه ها_ بارها این تخلف مورد بحث واقع شده است. ضمن اینکه این سازمان از همان ابتدا مبادرت به اعلام آمارهای موجود و رسمی واردات خودو به مراجع رسمی آماری و اطلاعات این تخلف به مراجع رسمی قضایی کرده است.

در خصوص «ممنوعیت یکباره‌ی ثبت سفارش واردات خودرو»، پیش از این انجمن موصوف شکایتی در این خصوص در دادگاه داشته است که با رد شکایت در دادگاه، دعوای ایشان مردود اعلام شده است. ضمناً در این خصوص سازمان تحت عنوان «شکایت واهی» حق خود را جهت شکایت علیه ایشان و انجمن محفوظ می داند. اگر این انجمن خواهان دریافت رانت اطلاعاتی بوده که پیش از اقدام به توقف سامانه مطلع باشد و منافع خود را تأمین کند ره به خطا برده است.

روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران بار دیگر از همه مطلعین خواهشمند است به دور از اغراض سیاسی و مطامع اقتصادی اطلاعات خود را به مراجع ذیربط ارسال داشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال کنند.

معهذا در این تقریر بایستی بیانات مقام معظم رهبری – به ویژه در خطبه نماز عید فطر امسال – مورد تمسک قرارگیرد، آنجا که فرمودند : «در فضای عمومی و فضای مجازی متاسفانه توهین و اهانت به یکدیگر از سوی جمعی رایج شده است که اینها گناه کبیره است....جنگ روانی دشمن را برخی مطبوعات و روزنامه ها در داخل تکرار نکنند.»

همچنین روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اهمیت رسانه ها در تنویر افکار عمومی و نیل جامعه به توسعه و سلامت بر لزوم تمسک به اخلاق رسانه ای و رعایت اصول روزنامه نگاری تحقیقی تاکید دارد. کما اینکه روزنامه وزین سازندگی پیش از درج چنین گفت و گویی بایستی برخود مفروض می داشت که از کم و کیف صحت چنین ادعای مخدوشی مطمین شده و از افشاندن بذر نفاق و بدبینی با توجه به کارکرد موثر رسانه ای پرهیز کند.

تکرار اظهارات واهی و فاقد سند از جانب انجمن موصوف که با به خطر افتادن منافع کلان وکوتاه مدت خود، به تکاپو افتاده است از مجاری حقوقی و ذیربط در حال پیگیری است که به محض صدور حکم به اطلاع عموم خواهد رسید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جوابیه-روابط-عمومی-سازمان-توسعه-تجارت-ایران-به-خبر-کذب-روزنامه-سازندگی.bos