شماره: 310493 تاریخ : 1396/09/17-01:40:08

جهت توسعه همکاری فی مابین شرکت های ایرانی و ایالت باسک اسپانیا ایدرو و سازمان توسعه و تجارت باسک تفاهم نامه همکاری امضاء کردند

?در راستای ایجاد رابطه استراتژیک و برقراری همکاری بین شرکت های ایرانی و باسکی تفاهم نامه ای بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و تجارت باسک اسپانیا امضا شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  براساس این تفاهم نامه مقرر شد الگو برداری از برنامه موفق اجراشده دو طرف و ابزارهای دولت برای حمایت از اهداف علمی ، تکنولوژیک و نوآوری و همکاری مراکز تحقیقاتی فیمابین از طریق اتصال پژوهشکده میکروالکترونیک و ….. با موسسات تحقیقاتی باسک نظیر موسسه تکنالیا و پارک های تحقیقاتی باسک صورت پذیرد .

این تفاهمنامه را فرداد دلیری معاون صنایع پیشرفته و پروژه های کلان انرژی و الکساندر آریولا مدیر ارشد سازمان توسعه و تجارت باسک ( SPRI ) امضا کردند.
ایالت باسک اسپانیا، یکی از صنعتی ترین ایالت های آن کشور و یکی از مراکز پیشتاز در عرصه ی مالی و اقتصادی محسوب می گردد.

شرکت های این ایالت در بخش تولید ماشین آلات، کارخانجات فولاد، فولاد سازی، ماشین ابزار، خودروسازی و قطعه سازی خودرو، تجهیزات نفت و گاز، صنایع حمل و نقل ریلی، صنایع هواپیما سازی و کشتی سازی، الکترونیک و صنایع دریایی فعال می باشند.
ضمنا در اتوماسیون صنعتی و توسعه فناوری های نوین از طریق مراکز تحقیقاتی بزرگ و مجهز و کاربردهای انقلاب صنعتی چهارم دارای توان بسیـــــار بالایی هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/جهت-توسعه-همکاری-فی-مابین-شرکت-های-ایرانی-و-ایالت-باسک-اسپانیا-ایدرو-و-سازمان-توسعه-و-تجارت-باسک-تفاهم-نامه-همکاری-امضاء-کردند.bos