شماره: 317006 تاریخ : 1396/12/21-05:40:47

رییس سازمان ملی استاندارد:

تغییرات سریع تکنولوژی نگاه به کیفیت را جدی تر می کند

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه 7 سال از عمر جایزه ملی کیفیت حوزه ارتباطات کشور می گذرد گفت: روند تغییر تکنولوژی در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است و بنا براین باید خیلی جدی به بحث کیفیت در این حوزه فناوری اطلاعات ?نگاه کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 14 سال پیش جایزه ملی کیفیت به عنوان یکی از مصوبات شورای عالی استاندارد با بهره گیری از مدل ها و مفاهیم اتحادیه اروپا پا گرفت .

وی افزود: در طی سالها متوجه شدیم که بر روی مفاهیم اتحادیه اروپا نمی توان تکیه کرد و با توجه به شرایط ایران ما مدلی را طراحی کردیم که تنها به کیفیت محصول توجه نداشته باشد بلکه خود محصول نیز مورد بررسی قرار بگیرد و الان این مدل در اتحادیه اروپا مورد توجه قرار گرفته و بر روی مباحث مرتبط با مدل در سیستم های مدیریت کیفیت کار می کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره سه سازمان فعال جهانی در حوزه استاندارد و کیفیت گفت: درحوزه فناوری اطلاعات استاندارد سازی بر عهده ITU است و در ایران وزارت ارتباطات فعالیت های این سازمان را دنبال می کند.

پیروز بخت با تاکید بر اینکه درفرایندهای بررسی در رابطه با کیفیت کالاها و محصولات در این حوزه تمام مولفه های مرتبط به خصوص مشتری مداری پیش بینی شده است و باید این جایزه سال به سال پیشرفت داشته باشد اظهار داشت: ولی متاسفانه گاهی این اتفاق نمی افتد و به طور مثال یک شرکت ابتدا گواهی اشتهار پس از آن اهتمام و بعد از آن باید به سراغ تندیس ها برود و طبق قانون ما باید تندیس زرین از دست رییس جمهور گرفته شود و متاسفانه ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

وی در ادامه افزود: طبق قانون جدید استاندارد که از دی ماه امسال تصویب شده است و مرجع جایزه ملی کیفیت سازمان استاندارد نعرفی شده است و دستگاه ها و سازمان هادر این رابطه باید با سازمان ملی استاندارد همکاری داشته باشند و تمام جایزه های دستگاهی و بخشی باید با مرجعیت و مجوز این سازمان داده شود.

رییس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: طبق قانون برنامه ششم مردم باید بدانند که استاندارد و کیفیت یک متولی دارد و با همه سازمان ها و دستگاه ها ارتباط دارد.

پیروز بخت با بیان اینکه بحث کیفیت باید در کشود نهادینه شود گفت: همه ما باید به جد و سرعت باید به سمت کیفیت برویم و به قول دکتر دوحانی باید کیفیت زندگی مردم بالتر برود و هر آنچه استفاده می کنند بدانند که استاندارد و کیفیت در آن لحاظ شده است.

وی با اعلام اینکه مفهوم کیفیت قیمت، سرعت و هر آنچه که مصرف کننده را راضی می کند شامل می شود افزود: باید هر چه سریعتر وارد این فضا شویم تا به رقابت پذیری جهانی برسیم . الان در اتحادیه اروپا از رویکرد نوین استاندارد سازی عبور کرده اند و به فضای رقابت پذیری جهانی وارد شده اند و حتما ما هم باید وارد این فضا شویم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تغییرات-سریع-تکنولوژی-نگاه-به-کیفیت-را-جدی-تر-می-کند.bos