شماره: 252617 تاریخ : 1395/10/05-09:46:58

تعیین وظایف بیمه مرکزی جهت افزایش ضریب نفوذ بیمه های بازرگانی در برنامه ششم توسعه کشور

با مصوبه مجلس ، بیمه مرکزی موظف به افزایش ضریب نفوذ بیمه تا 7 درصد و افزایش 50 درصدی سهم بیمه های عمر از حق بیمه تولیدی در برنامه ششم توسعه کشور شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور ، ماده 12 این قانون را با موضوع وظایف بیمه مرکزی جهت توسعه بیمه های بازرگانی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور  تصویب نمودند. 

بر اساس ماده 12 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور ، بیمه مرکزی  موظف است:
الف: در راستای افزایش نقش صنعت بیمه در نظام تامین مالی و ایجاد فضای امن در سایر حوزه های اقتصادی از جمله فضای کسب و کار و سرمایه گذاری، بیمه مرکزی موظف است از طریق شرکت های بیمه نسبت به ارتقاء نقش اقتصادی بیمه در تامین رفاه و امنیت مردم و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور تا متوسط جهانی آن طی سالهای برنامه اقدامات لازم را جهت تحقق اهداف ذیل انجام دهد:
1- ضریب نفوذ بیمه های بازرگانی در طول اجرای برنامه به 7 درصد برسد.
2- سهم بیمه های عمر از حق بیمه تولیدی بیمه های بازرگانی کشور حداقل تا 50 درصد نسبت به سال پایه در برنامه افزایش یابد.
3- رشته های بیمه ای در بخش تولیدی و تجاری اقتصاد ملی افزایش و گسترش یابد.
ب: مقررات و آئین نامه های سرمایه گذاری ذخایر بیمه ای به منظور استفاده مناسب از منابع مذکور در جهت تامین مالی پایدار در اقتصاد ملی با رعایت قوانین و مقررات به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیات وزیران بازنگری گردد.
گفتنی است بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد و در ادامه مواد مهمی در رابطه با صنعت بیمه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تعیین-وظایف-بیمه-مرکزی-جهت-افزایش-ضریب-نفوذ-بیمه-های-بازرگانی-در-برنامه-ششم-توسعه-کشور.bos