شماره: 316166 تاریخ : 1396/12/07-07:03:32

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تصمیم خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی سفر اقشار کم‌درآمد را دچار مشکل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش اعتقاد دارد اختصاص اسکان نوروزی مدارس صرفا به فرهنگیان، برنامه سفر اقشار کم‌درآمد را دچار مشکل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خانه ملت، محمد قمی درباره خروج مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران و ارائه خدمات به فرهنگیان گفت: کلاس‌ها و مدارسی که در سراسر کشور وجود دارد، ظرفیت مناسبی را جهت استفاده مسافران نوروزی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شایسته بود عدم پذیرش غیر‌فرهنگیان در اسکان نوروزی مدارس اعلام نمی‌شد و فقط اولویت را به فرهنگیان اختصاص می‌دادند. بطور مثال؛ اگر در استان هرمزگان 100 مدرسه وجود داشته باشد و فرهنگیان قصد عزیمت به این استان را داشته باشند، 10 مدرسه اشغال خواهد شد و مابقی خالی خواهد ماند. باید برای استفاده از مدارس باقی مانده مبالغی از خانواده‌ها گرفته می‌شد و قوانینی در خصوص تمیزی و نظافت مدارس در نظر می‌گرفتند تا کمکی به مردم جهت گسترش ایرانگردی شود.

وی ادامه داد: این تصمیم سازمان گردشگری دلیل نامشخصی دارد و می توان گفت در اعلام آن، کار کارشناسی نشده است زیرا تعداد فرهنگیان نسبت به تعداد مدارس و کلاس‌ها کم است.

قمی افزود: این تصمیم برخی استان‌های مسافرپذیر را دچار مشکل خواهد کرد زیرا هتل‌ها و مسافرخانه‌های موجود در این استان‌ها ظرفیت کافی برای اسکان مسافران نوروزی در اختیار نخواهند داشت و این مساله برای خانواده‌ها ایجاد مشکل خواهد کرد و حتی برخی از آنها را از سفر کردن منصرف خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه این تصمیم بر سفر خانواده‌های کم‌درآمد نیز تأثیز خواهد گذاشت، خاطر نشان کرد: بسیاری از این خانواده‌ها از مدارس جهت اسکان استفاده می‌کردند و اختصاص آن به فرهنگیان، این خانوده‌ها را دچار مشکل تهیه مکان سکونت خواهد کرد و باعث مسافرت کمتر این قشر خواهد شد لذا آموزش و پرورش باید شرایطی فراهم کند و با دریافت مبالغی ناچیز به درآمدزایی مدارس و سفر اقشار کم‌درآمد و هم چنین به گسترش سفر کمک کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تصمیم-خروج-مدارس-از-چرخه-اسکان-نوروزی-سفر-اقشار-کم‌درامد-را-دچار-مشکل-می‌کند.bos