شماره: 264324 تاریخ : 1395/10/23-10:43:15

تدوین برنامه جامع پیشگیری از جرم و کاهش عناوین مجرمانه

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از تدوین برنامه جامع پیشگیری از جرم و کاهش عناوین مجرمانه خبر داد و گفت: با تدوین این برنامه از سوی قوه قضاییه که در لایحه برنامه ششم آمده، شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سیدحسن موسوی چلک  گفت: یکی از مواردی که در لایحه برنامه ششم توسعه در حوزه مسایل قضایی آمده که تأثیر زیادی روی مسائل اجتماعی دارد، تبدیل جرایم کم‌اهمیت به تخلف و همچنین کاهش عناوین مجرمانه است.

وی ادامه داد: شاید از این طریق بتوان برای بازگشت اجتماعی و پذیرش اجتماعی افراد در جامعه بیش از پیش گام های اساسی برداشت. بنابراین امیدواریم با اجرای این قبیل برنامه ها شاهد ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی در کشور باشیم.

موسوی افزود: توسعه زیرساخت های لازم در حوزه اشتغال حین حبس و پس از آزادی،حمایت های اجتماعی از خانواده زندانیان، تدوین برنامه جامع پیشگیری از جرم از سوی قوه قضاییه،تعلیق تعقیب یا مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی های مشروط و مجازات های جایگزین با هدف پرهیز از صدور احکام حبس(مگر در موارد ضروری) از دیگر احکامی است که در حوزه قضایی در لایحه برنامه ششم آمده که بی تأثیر در حوزه مسائل اجتماعی نیست.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تدوین-برنامه-جامع-پیشگیری-از-جرم-و-کاهش-عناوین-مجرمانه.bos