دکتر میثم شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و متخصص بازاریابی و فروش
تحلیل تیزرهای تبلیغاتی جهانی نسبت به تبلیغات داخلی
یکی از آن دغدغههایی که امروزه در دنیا با وجود مخالفتهایی که هست مطرح است تبلیغات است. یعنی با توجه به اینکه مفهومی به نام IMC باب شده است خیلیها امروزه دنبال بحث ارتباطات و بازاریابی یکپارچه هستند تبلیغات هنوز رونق خودشان را دارند امروز در دنیا کتب زیادی داریم که سعی میکنند روابط عمومی را جایگزین تبلیغات بکنند
به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، منابعی داریم که تاکید میکنند که ارتباطات را پایه قرار دهند و در ازای آن تبلیغات را تضعیف کنند و از لحاظ تئوری این اتفاق در دنیا افتاده است یعنی اینکه دنیا رسیده به سطحی که ارتباطات قدرت نفوذ بیشتری را پیدا کرده است و خیلی از برندها به جای تمرکز صرف بر تبلیغات در مباحث مربوط به روابط عمو،,سیستمهای ارتباطی نمایشگاهها و... تمرکز میکنند و این به معنای پایان دوره تبلیغات نیست و هنوز هم تبلیغات قدرت و طرفداران فراوانی دارد. و من فقط احساس میکنم که مفهوم IMC باعث شده که سبد انتخاب مصرفکننده کاملتر شود و نه تنها باعث افول تبلیغات نشده بلکه باعث کاملتر شدن آن میشود. با این پیش فرض میتوانیمنتیجه بگیریم که امروزه شرکتها به دنبال ایجاد کمپین تبلیغاتی نباید باشند بلکه باید به دنبال طراحی کمپین ارتباطی باشند که تبلیغات هم بخشی از آن است و نکته دومی که در این تعریف وجود دارد این است که شرکتها باید محتوایی را طراحی کنند که علاوهبر اینکه حوزه تمرکزش تبلیغات است باید یک پارچه با سیاستهای ارتباطی شرکت باشد. پس ما امروزه تقریبا به دنیایی رسیدهایم که نمیتوانیم بگوییم کمپین تبلیغاتی و به جای آن باید بگوییم کمپین ارتباطی یعنی باید همه حوزههایمان با تیزرهای تبلیغاتیمان هم راستا شوند. ما برای اینکه بتوانیم حرکت رو به جلو در تبلیغات داشته باشیم باید خودمان را با استانداردهای جهانی هم راستا کنیم. برای اینکه ما هم به آن استاندارد برسیم باید یک گزارش تحلیلی داشته باشیم و برای رسین به این گزارش تحلیلی بهتر است که هفته به هفتهT گام به گام این موارد را بشناسیم در هفته آینده این بحث را باز خواهیم کرد و راجعبه گامهای آن صحبت خواهیم کرد.
URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحلیل-تیزرهای-تبلیغاتی-جهانی-نسبت-به-تبلیغات-داخلی.bos