شماره: 264317 تاریخ : 1395/10/23-09:15:25

صنایع دستی ایران درکشورهای عراق، ارمنستان و عمان

تحریم مهمترین عامل عدم صادرات صنایع دستی به اروپا است

بازاریابی نقش درشناسایی بازارهای جدید برای معرفی و فروش صنایع دستی دارد.

سامان خسروانی در گفتگو با خبرنگار بانک و صنعت بابیان اینکه صنایع دستی ایران از نظر تنوع ،طرح و نقش‌های اصیل ایرانی در دنیا بی نظیر است در پاسخ به این سوال که در طرح‌های مینا کاری عمدتا ازچه طرح‌های اسلیمی استفاده میشود؟ گفت: در میناکاری چه برروی فلز وچه برروی مس از نقوش اصیل ایرانی الهام گرفته از آثار تاریخی وبوته جقه وسایر طرح‌ها و نقش ونگارهای اصیل ایرانی استفاده میشود.

مدیر فروش صنایع دستی کارن درمورد اینکه منبت‌کاری ایرانی دارای چه ویژگی است؟ افزود: کارمنبت کاری دربرخی از کشورها همچون هند، پاکستان و تایلند نیز انجام میشود اما به علت نوع آب‌وهوای آن مناطق چوب آنها از رطوبت بالایی برخوردار است. 

وی ادامه داد: منبت‌کاری ایران به علت مرغوبیت چوب مصرفی درآن از کیفیت بسیار بالایی برخورداراست.

خسروانی تصریح کرد: منبت‌کاری‌های کشورهای هند، پاکستان و تایلند پس از صادرات، رطوبت آنها گرفته شده که اینکار باعث ازبین رفتن کار منبت می شود.

وی درباره تاریخچه میناکاری درایران اظهارداشت: میناکاری اصفهان مربوط به دوره صفویه می باشد و رنگ آبی نیز بیشتر متعلق به همان دوره است.

وی افزود: درگذشته از ظروف میناکاری به‌جای ظروف اصلی استفاده می کردند ولی امروزه ازاین ظروف به عنوان ظروف تزئینی استفاده میشود.

خسروانی درباره فعالیتهای شرکت صنایع‌دستی کارن گفت: این شرکت از سال 88فعالیت خودرا آغاز کرده و از تمام صنایع دستی شهرهای مختلف استفاده و با استادکاران صنایع‌دستی فعالیت می کند.

خسروانی گفت: صنایع‌دستی ایران همچون ظروف سفالی، میناکاری، پارچه‌های ترمه، منبت کاری و خاتم کاری، و غیره...، کاملا کار دست می باشد.

وی عنوان کرد: به هیچ عنوان صنایع دستی ایران قابل مقایسه باتولیدات هنری ماشینی سایر کشورها نیست.

خسروانی درمورد صادرات به سایر کشورهای آسیایی گفت: هنوز بازاریابی درخصوص صادرات به سایر کشورهاصورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این شرکت باحضور درنمایشگاه های متعدد داخل و همچنین به نمایندگی از ایران توانسته تندیس و لوح یادبود نمایشگاه ها را دریافت نماید.

وی عنوان کرد: درحال حاضر این شرکت بابسیاری از شرکت‌ها برای گیفت‌های تبلیغاتی و هدیه صنایع‌دستی در همایش‌ها وسمینارها با بسته بندی نفیس درجه یک ایرانی همکاری میکند.

مدیر فروش صنایع دستی کارن بابیان اینکه صنایع‌دستی ایران با بسته بندی نفیس از سوی خارجی‌ها با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است گفت: هم اکنون ما به کشورهای عراق، ارمنستان وعمان و حوزه خلیج فارس صادرات صنایع دستی بابسته درجه یک ایرانی را انجام می دهیم.

 

 

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/تحریم-مهمترین-عامل-عدم-صادرات-صنایع-دستی-به-اروپا-است.bos