شماره: 314809 تاریخ : 1396/11/12-03:44:58

برگزاری نشست بررسی توسعه همکاری ها با کشور آلمان در بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی بوشهر گفت: دوره بازآموزی انتقال تجربیات و نشست بررسی توسعه همکاری ها با کشور آلمان در حوزه های صنایع کوچک و متوسط در مرکز خدمات کسب و کار شهرک صنعتی بوشهر 2 برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی بوشهرمهدی صفوی اظهار داشت: لازمه حضور فعال تولیدکنندگان استان در کشورهای پیشرو در زمینه صنعت، آمادگی و آشنایی اولیه می باشد و برگزاری این دوره کمک شایانی به  اعزام کارشناسان به کشورهای هدف جهت فراگیری و آموزش دانش و تجربیات حوزه صنعت می‌کند.

وی افزود:  در این نشست که در پی  اعزام تعدادی از مدیران صنایع کوچک کشور به دوره های آموزشی GIZ  کشور آلمان برگزار شد یکی از مدیران اعزام شده به این دوره به بیان توضیحات و مطالب در خصوص نحوه گسترش همکاری ها پرداخت.

وی ادامه داد: آشنایی با کشور آلمان، استفاده از مدلها و دلائل موفقیت و تکنولوژی های نوین بکار رفته، نحوه مدیریت واحدهای تولیدی، نحوه ملاقات تجاری، ارتباط برقرار کردن، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم از مهمترین محورهای این نشست بود.

صفوی اظهار داشت: تا کنون 2 دوره‌ آموزشی مدیران صنایع کوچک کشور با همکاری موسسه GIZ در  کشور آلمان  برگزار شده است که  هدف اصلی از برگزاری این دوره‌های آموزشی، یافتن شریک کاری در حوزه تولید مشترک متناسب با نیاز روز و توسعه بازارهای فروش خارجی است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: بررسی و شناسایی صنایع کوچک از سوی موسسه GIZ آلمان در 17کشور آغاز شده است و این موسسه با برگزاری دوره‌های آموزشی به توسعه و تبادل فناوری در صنایع کوچک آلمان پرداخته است و براساس تفاهمنامه سازمان صنایع کوچک ایران با وزارت اقتصاد و انرژی آلمان که در کمیسیون مشترک امضا شد، دوره‌های آموزشی و توسعه همکاری‌های صنایع کوچک ایران و آلمان ادامه دارد.

وی گفت: شرکت‌های آلمانی دارای شرایط برای شراکت با صنایع کوچک ایران در سامانه اینترنتی موسسه GIZ آلمان معرفی شده و شرکت‌های ایرانی با انتخاب آنها و آشنایی با فعالیت آنها در کشور آلمان همکاری مشترک را آغاز خواهند کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-نشست-بررسی-توسعه-همکاری-ها-با-کشور-المان-در-بوشهر.bos