شماره: 308848 تاریخ : 1396/08/23-07:36:42

برگزاری جلسه مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی

جلسه مشترک ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی با حضور حقیقی و انصاری روسای این دو نهاد در محل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حبیب الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جلسه مشترک این ستاد با سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه قاچاق از مهم ترین موضوعات کشور است، گفت: پدیده قاچاق یکی از گره های اصلی اقتصاد است که موجبات کندی روند پیشرفت کشور را فراهم می آورد.

وی با بیان اینکه در مورد چگونگی برخورد با موضوع قاچاق جمع‌بندی‌ نهایی انجام شده است، گفت: پیش از این نگاه قضایی، انتظامی و امنیتی بر مبارزه با قاچاق حاکم بود اما با اصلاح ساختار فرآیندها و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برخورد با این مساله باید به‌طور ریشه‌ای و اساسی صورت پذیرد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه در برنامه ریزی های جدید، پیشگیری از وقوع قاچاق در اولویت قرار گرفته است، افزود: از حوزه های اصلی مبارزه با قاچاق، حوزه های رسیدگی کننده هستند و سازمان تعزیرات حکومتی در راس آنها است.
حقیقی ضمن تاکید بر ضرورت ادامه جلسات اصلی و سطوح کارشناسی بین ستاد و سازمان تعزیرات حکومتی، همکاری همه دستگاه های مرتبط و نیز حمایت ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز از سازمان تعزیرات را ضروری دانست.
همچنین جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی، گفت: هدف از این جلسه، هماهنگی بیشتر و شناسایی نقاط قوت، ضعف و تعامل دو دستگاه است.
وی ضمن اعلام آمادگی کامل برای ارتقای همکاری های دو جانبه، افزود: کارکنان سازمان تعزیرات حکومتی با تمام تلاش و توان، بر انجام درست کار و دقت در آن اهتمام دارند.
انصاری تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی تا کنون درگیر پرونده محوری بوده و تا استقرار کامل امر پیشگیری مدت زمان زیادی لازم است.
وی قاچاق را مساله مهمی در نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: همراهی دستگاه ها با ستاد نیاز به تلاش مضاعفی دارد؛ هم اکنون پتانسیل فراوانی در تعزیرات حکومتی وجود دارد تا نسبت به تبادل آمار و اطلاعات اقدام کنیم، برای بهره گیری از این پتانسیل باید تصمیم گیری جمعی و مشترک در امور صورت گیرد.
معاون وزیر دادگستری با بیان این مطلب که قاچاق و پیشگیری از آن باید در اولویت باشد، گفت: باید نگاه چند وجهی به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستگاه ها گسترش یافته و تقویت شود و اگر نگاه دستگاه‌های مربوط تغییر نکند، عقبه استانی آنها نیز همراه نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه نتیجه نهایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم به دولت و هم مردم مرتبط است، اظهار داشت: در حال حاضر در تعزیرات حکومتی ضمن ساماندهی امور، رعایت صحت، سرعت و دقت در آرا و موضوع حقوق مردم برای تعزیرات اهمیت بالایی دارد و بعضا که همکاری لازم در تشکیل پرونده ها انجام نمی شود، تعزیرات حکومتی در انجام این مهم دچار مشکل می شود.
 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/برگزاری-جلسه-مشترک-ستاد-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-ارز-و-سازمان-تعزیرات-حکومتی.bos