شماره: 316443 تاریخ : 1396/12/13-08:16:04

کریمی خبر داد:

بررسی گزارش تنظیم بازار شب عید دستگاه ها در کمیسیون اقتصادی پس از نوروز

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه های فروش بهاره فرصتی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی دانست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، درباره نظارت بر بازار در روزهای پایانی سال گفت: با توجه به در پیش بودن شب عید، خانوارها در روزهای پایانی سال اقدام به خریدهای نوروزی می کنند در این راستا مسئولان باید تدابیر لازم را برای عرضه مناسب کالا و نظارت بر بازار، اتخاذ کنند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:طبیعی است باید کنترل قیمت ها در بازار کالا و خدمات در روزهای پایانی سال تشدید شود تا از هرگونه سوءاستفاده و گرانفروشی جلوگیری شود البته در ایام نوروز نیز باید روند نظارت ادامه یابد چرا که بطور مثال حتی باید قیمت و کیفیت خدمات در مناطقی که بیشتر مقصد سفرهای گردشگران نورزی است تشدید شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب مجلس شورای اسلامی افزود:براساس تجربه سال های گذشته میزان تقریبی کالای مورد نیاز خانوارها در روزهای پایانی سال قابل محاسبه است بنابراین باید تمهیداتی اتخاذ شود تا پوشاک و مواد غذایی خوراکی مورد نیاز در بازار به اندازه کافی تامین و به بازار عرضه شود.

کریمی ادامه داد:این موضوع که برخی ها بخواهند به بهانه های مختلف اجناس و خدمات را بالاتر از قیمت واقعی به مردم بفروشند،قابل قبول نیست بنابراین باید سازمان تعزیرات و وزارت صنعت، معدن و تجارت،اتاق اصناف و دستگاه های های ذی ربط اعمال نظارت موثر بازار داشته باشند.

نمایشگاه های فروش بهاره فرصتی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی

وی تصریح کرد:برپایی نمایشگاه های فروش بهاره اقدام خوبی است وی می تواند این امکان را فراهم کند تا مردم در نمایشگاه های کالاهای مورد نیاز شب عید را تهیه کنند البته ممکن است الزاما برپایی نمایشگاه های فروش بهاره در تمامی مناطق کشور مفید نباشدچرا که ممکن است برخی مناطق و شهرها شرایط خاص خود را داشته باشد.

کریمی ادامه داد: نمایشگاه های فروش بهاره می تواند فرصتی باشد که تولیدکنندگان داخلی بدون واسطه کالاهای خود را ارائه کنند و در این راستا برای تقویت تولید داخلی می توان در اجاره غرفه به تولیدکنندگان داخلی تخفیف لحاظ کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هر صورت موضوع نظارت بر بازار کالا و خدمات علاوه بر اینکه در روزهای پایانی سال باید تشدید شود ضرورت نیز ایجاب می کند نظارت و بازرسی ها در ایام نوروز با جدیت و شدت ادامه یابد در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت،اتاق اصناف و دستگاه های های ذی در زمینه نظارت و تنظیم بازار شب عید باید گزارش اقدامات خود را پس از تعطیلات نوروز در کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بررسی-گزارش-تنظیم-بازار-شب-عید-دستگاه-ها-در-کمیسیون-اقتصادی-پس-از-نوروز.bos