شماره: 313068 تاریخ : 1396/10/16-01:22:10

بانک مرکزی چین افزایش تراکنش بین‌المللی به یوآن را هدفگذاری کرد

بانک خلق چین به منظور استفاده روز افزون از یوآن در تسویه حساب های بین المللی، شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی را بیش از گذشته تشویق به استفاده از پول این کشور می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از ترید عربیا، بانک مرکزی چین اعلام کرد: چین شرکت ها را برای افزایش استفاده از یوآن برای تسویه حساب در معاملات تجاری خود تشویق خواهد کرد؛ ضمن اینکه استفاده از یوآن را در میان خارجی ها برای سرمایه گذاری مستقیم در این کشور پشتیبانی می کند.

پکن از سال 2009 میلادی بکارگیری یوآن  در سطح بین المللی را در دستور کار خود قرار داده و تسویه حساب با یوآن در سال 2016 میلادی 16.9 درصد از مجموع تجارت کالا چین را به خود اختصاص داد.  

بانک مرکزی چین اعلام کرد که این طرح بهبود سیاست های تجاری فرامرزی با یوآن را به همراه خواهد داشت و یک فضای تجاری خوبی را ایجاد می کند؛ ضمن اینکه از آن موضوع می توان در جهت پروژه «کمربند و جاده» بهره برد.

بانک مرکزی چین عنوان کرد بانک های این کشور علاقمند به ایجاد نوآوردی در محصولات مالی خود به منظور کمک به شرکت ها برای تسویه حساب معاملات تجاری به یوآن هستند و بانک ها به سرمایه گذاران خارجی این اجازه را خواهند داد تا آزادانه سودهای خود را به یوآن حواله کنند.

از سویی دیگر شرکت های چینی بر اساس نیازهای واقعی خود مجاز به انتقال سرمایه به دست آورده از طریق سود حاصل در اوراق و انتشار سهام در فراسوی مرزهای چین به داخل این کشور خواهند بود.

بانک مرکزی چین اعلام کرد که پکن این فرایند را برای کارگران چینی که درگیر پروژه «کمربند و جاده» هستند و در خارج از چین کار می کنند، آسانتر می کند تا ارسال درآمد آنها به چین سهولت بخشد و نیز مطالبات کارگران را برای تسویه حساب های بین المللی به یوآن در دستمزد و رفاه اجتماعی آنها برآورده می کند. همچنین بانک مرکزی چین اعلام کرد به موسسات خارجی این اجازه را خواهد داد تا در رابطه با تجارت های مرتبط با دی اکسید کربن در قلمرو چین از یوآن استفاده کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بانک-مرکزی-چین-افزایش-تراکنش-بین‌المللی-به-یوان-را-هدفگذاری-کرد.bos