شماره: 327393 تاریخ : 1397/01/14-10:40:24

گفتگو

بازگشت کارت اعتباری بانک ملی به بازار کسب و کار

گفت­ وگوی امیر طیبی، مدیرعامل شرکت پیشگامان پویا با پايگاه خبري بانک و صنعت

بانک و صنعت؛ 

 

با توجه به تغییر مدیر عامل و انتصاب شما لطفا خودتان را معرفی و برنامه های پیش روی خود را برای سال جدید بگویید.

من خودم را کارمند بانک ملی ایران می دانم و حدود 25 است که در این مجموعه فعالیت می­کنم و 15 سال از سابقه خود را بازرسIT و حدود 10 سال آن را رئیس اداره و معاون عملیات بانک ملی بوده­ ام و درحال حاضر بنابر تشخیص مدیریت بانک ملی به این شرکت آمده­ ام. هدف مجموعه ما این است که در زمینه کارت اعتباری در کشور رتبه اول را داشته باشیم و قطعا به سمت بازارهای جدید خواهیم رفت و امید است با درایت دوستان و مدیران و صلاح دید بانک ملی به هدف­های خود برسیم.

شرکت های خدمات پرداخت را چگونه ارزیابی می­کنید؟

سهم عمده خدمات پرداخت در بازار مربوط به PSP است و بانک ملی هم یک PSP دارد و با آن کار می­کند. بانک مرکزی به گونه ­ای برنامه ریزی کرده که پرداختی­ها بتوانند جایگزین بانک­ها در امور پوزداری شوند. در بحث کار شرکت­های خدمات پرداخت، شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا چندین سال است در زمینه کارت­های اعتباری فعالیت می­کند. امیدواریم کم­کم به سمت فرهنگ­ سازی در میان مردم پیش رویم و کارت­های اعتباری جایگزین هزینه ­های نقدی شوند. اگر بخواهیم سیستم بانکی ایران را با سیستم­های کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم، دیگر نمی­توانیم بگوییم کارت­های اعتباری ارائه می­کنیم زیرا بعضی از بانک­ها کارت وام می­دهند و نمی­توان اسم آن را کارت اعتباری گذاشت ولی حرکت بانک ملی در سال گذشته حرکتی اصولی بود که توانست 70 درصد از سهم را بگیرد. خدمات کارت اعتباری در بانک ملی در سال گذشته به خاطر نواقص و مشکلاتی که داشت قطع شد که خوشبختانه مجددا راه­ اندازی و با مصوبه­ای که بانک مرکزی ابلاغ کرده است امیدواریم به رتبه یک سیستم بانکداری در کشور بازگردد. 

آیا امکان افزایش سرمایه برای شرکت وجود دارد؟

در واقع شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا تابع دستورات بانک ملی است. شاید مجموعه ما به عنوان یک پیشنهاد دهنده برای افزایش سرمایه باشد اما نهایتا سیاست­ گذار اصلی بانک ملی است زیرا صد در صد سهام برای بانک است و قطعا تصمیم­ گیری نهایی با بانک خواهد بود. اما اگر در کارها پیشرفت و رونق داشته باشیم، تنها به کارت­های اعتباری اکتفا نخواهیم کرد و هدف­های بزرگتری پیش روی ما قرار دارد و بانک ملی حتما با دیدن این پیشرفت حمایت خواهد کرد.

برنامه و اقداماتی که برای سال 96 برنامه­ ریزی شده بود، چه میزان جامع عمل پوشانده و محقق شده است؟

شرکت پیشگامان پویا صد­ درصد زیر نظر بانک ملی است و این بانک است که سیاست­گذاری می­کند که در چه مقطعی برنامه­ های خود را شروع و در چه مقطعی تمام کند. اگر سهام بانک صد درصد نبود، امکان داشت سیاست فعلی تغییر کند. به طور مثال طبق صلاح دید مدیریت بانک، در سال­های گذشته، کارت­های اعتباری کمرنگ تر شدند ولی در حال حاضر و طبق مصوبات جدیدی که ابلاغ شده است از دی ماه فعالیت ما شروع شده و توانست ه­ایم طبق برنامه ریزی و سیاست­ های بانک ملی حرکت کنیم.

اگر مسئله­ ای که خواستار بازگو کردن آن هستید و پرسیده نشده است، لطفا بیان کنید.

خوشبختانه شرکت پیشگامان پویا با مدیریت بانک ملی تعامل خوبی دارد و ما دستوراتی که از سمت بانک ابلاغ می­شود را اجرا کرده و هیچ مشکلی نداریم. در حال حاضر حدود 35 میلیون نفر مشتری بانک ملی ایران هستند و از خدمات این بانک استفاده می­کنند. همه ما خدمتگزار مردم هستیم و مشتریان، بهترین سرمایه برای ما محسوب می­شوند و هدف اصلی ما این است که سیاست­ گذاری­ هایی که از طرف بانک ابلاغ می­شود را به نحو احسن برای مردم انجام دهیم و فرهنگ کارت اعتباری را در میان مردم رواج دهیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/بازگشت-کارت-اعتباری-بانک-ملی-به-بازار-کسب-و-کار.bos