شماره: 313596 تاریخ : 1396/10/21-01:22:41

اولین آزمایش رانندگی با فولکس‌واگن تیگوان در ایران

سرانجام پس از یک دوره طولانی انتظار، ورود بزرگترین خودروساز آلمان به بازار ایران محقق شد و فولکس‌واگن با اعلام لیست قیمت 2 محصول جدیدش دور جدیدی از رقابت بر سر بازاری کوچک و پرحاشیه کشورمان را کلید زد. فولکس واگن که به طور مستقیم سهم بازار 2 برند رنو و تویوتا را نشانه رفته، به نظر تلاش دارد تا گام‌های محکمی برای موفقیت در بازار ایران بردارد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، تیگوان که شاسی‌بلندی شهری در سگمنت کراس‌اوورهای کوچک اقتصادی است، با طول 4?48 متر، دقیقا هم اندازه خودروهای کیا هیوندای یعنی اسپورتیج QV و توسان است. بدنه گرچه با فرمی محافظه‌کارانه طراحی شده اما تیگوان آشکارا خودرویی جذاب مخصوصا برای ذائقه اروپایی است که در سال 2017 توانسته بیش از 200 هزار دستگاه در سرتاسر قاره سبز فروش داشته باشد. در اولین نگاه کیفیت نصب و دوخت چرم اتاق ستودنی است گرچه رنگ‌بندی اتاق می‌توانست بهتر باشد. رینگ‌های 19 اینچی در کنار گلگیرهای ورم کرده یکی از نکاتی است که حتما باب میل خریداران ایرانی است. در عین حال نشستن پشت فرمان خودرو و بازدید از بخش‌های گوناگون اتاق و صندوق به ما این نکته را یادآوری می‌کند که با یک خودروی آلمانی تمام عیار طرفیم . یک نکته آزاردهنده در مورد تیگوان البته زیردستی‌های مسافران عقب است که پشت صندلی جلو نصب شده و عملکرد نرم و روانی ندارد.

در تیگوان سطح تکنولوژی بالاست، صفحه کلاستر پشت فرمان که برگرفته محصولات برند آئودی است، سیستم جعبه دنده 2 کلاچه 7 سرعته که سرعت و دقت بالایی دارد در کنار یک داشبورد ارگونومیک و مدرن همه چیز را مهیای یک سواری لذتبخش و مفرح می کند. نسول برخلاف بسیاری از خودروهای فعلی بازار دکمه چندانی ندارد و به شکلی آبشار مانند پایین آمده در عین حال یک نوار عریض در بالای داشبورد کار افزایش زیبایی را در اتاق این خودرو برعهده گرفته ضمن اینکه دریچه های تهویه هوا را هم در خود به سیاق محصولات مدرن آئودی جای داده است. نمی‌توان حس آرامشی که از دست زدن به داشبورد تیگوان و کار با ادوات را با محصولات کره ای، ژاپنی و فرانسوی مقایسه کرد اما انصافا می شد با جانمایی چوب دربخش‎هایی از کنسول مرکزی به زیبایی بیشتر اتاق کمک کرد.

استفاده از نمایشگر عریض 12.3 اینچ برای دور موتور، سرعت لحظه‌ای و دیگر اطلاعات فنی پشت فرمان، گزینه‌‌ای جذاب است که به اتاق جلوه دیگری داده محسوب می‌شود؛ درحالی‌که نمایشگر لمسی میان داشبورد هم از نمونه‌ی 8 اینچی است. سطح راحتی سرنشینان در اتاق یکی از مواردی است که باید در باره آن توضیح داد. اتاق واقعا نشیمن دلنشینی دارد و فضا پرنور است، البته با اینکه در مانورهای مختلف لرزش چندانی به اتاق وارد نمی‌شود و راحتی زایدالوصفی نصیب سرنشینان می‌شود اما ورود صدای باد و زوزه موتور به اتاق یک ایراد اساسی در باره کابین تیگوان است که مشخص نیست دلیل آن چیست. خوشبختانه آرایش صندلی‌ها و طراحی آنها به گونه ای است که سرنشینان را در برگرفته تا در کنار ایمنی بالا، 9 کیسه هوا و نیز اقسام سیستم های ایمنی سفر را به سلامت به پایان برساند.

سواری با خودرو با فشار روی پدال ترمز، گذاشتن اهرم دنده روی وضعیت دی (D) و چسباندن گاز تا آخر شروع می‌شود و موتور تی.اس.آی آئودی که 180 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور را زیر پای راننده قرار می‌دهد با زوزه جذابی وارد می‌شود، شما را سریع به سرعت های بالا می‌رساند و هندلینگ مناسبی را عاید راننده می‌کند. یک ویژگی خوب تیگوان احساس احاطه بر محیط است که به کمک فرمان دقیق خودرو شما را به یک تجربه دلنشین می‌برد. کلا جنبه اسپورتی تیگوان بالاست و در مسیرهای مستقیم می‌توان با اندکی فشار به خودرو، شتاب 0 تا 100 کیلومتر را تست کرد. در 3 باری که سعی شد تا در مسیر کوتاه محل تست شتاب خودرو آزمایش شود، عدد به دست آمده دور از رقم مورد اشاره در دفترچه خودرو بود و حوالی 8?8 تا 9 ثانیه در نوسان است. البته تیگوان ابدا کند به نظر نمی‌رسد و موتور به هر مقدار که از طرف راننده تحت فشار قرار می‌گیرد، عملکرد بالاتری از خود نشان می‌دهد.

یک نکته خوب که در بررسی و آزمایش هر 2 محصول فولکس واگن کاملا محسوس است، پایداری بالای ماشین در وضعیت های غیرمعمول و حساس است که به لطف سیستم کنترل کشش، شاسی مستحکم و فنربندی مناسب ابدا اجازه سواری نامتعادل را نمی‌دهد. این موضوع را تیگوان مدیون سامانه 4 موشن نیز هست که به خوبی در این نسل تکامل یافته و عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اولین-ازمایش-رانندگی-با-فولکس‌واگن-تیگوان-در-ایران.bos