شماره: 264251 تاریخ : 1395/10/22-10:05:16

امضای سند همکاری‌های علمی و پژوهشی میان ایران و اتریش

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه خوارزمی از سفر هیات 21 نفره از دانشگاه‌های اتریش به ایران خبر داد و گفت: در این سفر سند همکاری‌های سند همکاری‌های پژوهشی ایران و اتریش به امضا خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکتر غلامرضا کریمی با اشاره به برگزاری کنفرانس توسعه همکاری‌های آتی علمی ایران و اتریش در دانشگاه خوارزمی افزود: این کنفرانس از روز یکشنبه 26 دی ماه به مدت 3 روز در ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس هیات 21 نفره از معاون وزیر علوم و فناوری و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های اتریش حضور دارند، اظهار کرد: در این هیات همچنین رییس موسسه همکاری‌های بین‌المللی و تعدادی از روسای دانشگاه‌های این کشور حضور دارند.

کریمی، به بیان جزئیات برنامه سفر هیات اتریشی به ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: در اولین روز (یکشنبه 26 دی ماه) در وزارت علوم جلسه مشترکی میان روسای دانشگاه‌های ایران و اتریش برگزار خواهد شد و در این جلسه شرایط همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه خوارزمی امضای سند همکاری‌های پژوهشی ایران و اتریش را از دیگر برنامه‌های این نشست مشترک نام برد و یادآور شد: بر اساس این سند به میزان 400 هزار یورو همکاری‌های علمی و پژوهشی میان دو کشور انجام خواهد شد.

وی برگزاری کنفرانس توسعه همکاری‌های آتی ایران و اتریش را از دیگر برنامه‌های سفر هیات اتریشی عنوان کرد و ادامه داد: در این کنفرانس نمایندگانی از کشور اتریش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران حضور دارند و در آن گزارشی از عملکرد آموزشی دو کشور ارائه می‌شود.

کریمی زمان برگزاری این همایش را روز دوشنبه 27 دی ماه ذکر کرد و افزود: در این کنفرانس متخصصان اتریشی در حوزه‌های نفت، علوم انسانی، تعلیم و تربیت، علوم زندگی، مهندسی فناوری اطلاعات و فرهنگ و هنر حضور دارند تا زمینه‌های همکاری‌های دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

به گفته وی برگزاری این کنفرانس در راستای تقسیم کار ملی است که بر این اساس از سوی وزارت علوم، دانشگاه خوارزمی مسؤولیت کارگروه همکاری‌های علمی و دانشگاهی اتریش را بر عهده دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/امضای-سند-همکاری‌های-علمی-و-پژوهشی-میان-ایران-و-اتریش.bos