شماره: 247836 تاریخ : 1395/08/09-05:27:22

اعلام آماده باش در کویت به دنبال خطر شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان

خطر شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان و احتمال گسترش آن در کویت مسئولان و مجموعه وزارت بهداشت این کشور را به حالت آماده باش درآورد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، وزارت بهداشت کویت روز یکشنبه اعلام کرد، در نشست کمیته بحران این وزارتخانه تدابیر لازم برای کنترل دقیق مرغداری ها و همچنین نظارت کامل مبادی ورودی این کشور برای جلوگیری از ورود طیور آلوده بررسی شده است .

نگرانی مسئولان وزارت بهداشت کویت از آنجا نشأت گرفته که به دلیل مساحت کم این کشور خطر شیوع بیماری های واگیردار که با مرگ و میر نیز همراه هستند، بالا می رود و باید هر چه سریعتر از دامن گیر شدن این بیماری ها جلوگیری کرد . 
در همین راستا سازمان امور شیلات و دام کویت با ارسال فراخوانی به تمامی دستگاههای مدیریتی آنها را به تعامل در این زمینه دعوت کرده و قرار است تدابیر فوق العاده ای در این زمینه اندیشیده شود .
کویت همچنین قرار است نظارت بر امر واردات دام و طیور به این کشور را تشدید کند، پیش از این در سال های گذشته نیز بیماری آنفلوانزای پرندگان در کویت شناسایی شد اما با تدابیر لازم مرگ و میر بالای شهروندان در کویت کنترل شد . 
به نوشته نشریع الانبا، وزارت بهداشت کویت با شناسایی یک مورد باکتری در فرآورده های دامی مرغ این کشور، فعالیت بزرگترین واحد عرضه کننده گوشت مرغ در کویت را ممنوع کرد . 
در کویت تعداد زیادی از اتباع کشورهای حوزه جنوب شرق آسیا اقامت دارند و این امر خود ضریب احتمال شیوع بیماری انفلوانزای پرندگان را در میان مردم افزایش می دهد .


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/اعلام-اماده-باش-در-کویت-به-دنبال-خطر-شیوع-بیماری-انفلوانزای-پرندگان.bos