شماره: 310459 تاریخ : 1396/09/16-12:31:38

ارزش هر بیت‌کوین به بالای 12 هزار دلار رسید

به رغم تردید ها در مورد ارزش واقعی بیتکوین و نگرانی ها در خصوص حباب خطرناکی که در بازار این ارز دیجیتالی ایجاد شده، قیمت هر بیتکوین امروز با رسیدن به بالای 12 هزار دلار رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ این افزایش ارزش پس از آن اتفاق افتاد که رگولاتور اصلی مشتقات آمریکا روز جمعه اعلام کرد که گروه جی ام ای و موسسه جی بی او ای گلوبال مارکتس اجازه می دهد تا قراردادهای معامله شده به بیتکوین را در لیست معاملات خود منتشر کنند.

این اقدام زمینه را برای تحت نظارت درآمدن معاملات بیتکوینی هموار می سازد. ارزش هر بیتکوین در ابتدای سال جاری میلادی زیر 1000 دلار بود اما اکنون این رقم بیش از 10 برابر شده است.

افراد شناخته شده ای نظیر جوزف استیگلیتز، برنده جایزه نوبل اقتصاد گفته اند استفاده از این ارز دیجیتالی باید ممنوع اعلام شود.

مایک مک کارتی، استراتژیست بازار در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «زمان زیادی طول کشیده تا شیوه و روش داد و ستد بیتکوین ایجاد شود. جذابیت اصلی این ارز دیجیتالی از این واقعیت ناشی می شود که هیچ نظارتی بر این ارز وجود ندارد. اما اکنون بیتکوین از سایه خارج شده و در مرکز توجهات قرار گرفته است... ما شاهد شکل گیری یک بازار حبابی هستیم و یکی از ویژگی های بازار حبابی این است که راهی برای دانستن اینکه این حباب کی خواهد ترکید وجود ندارد.»

ارزش بیتکوین در بورس بیتستامپ لوکزامبورگ امروز با 4.48 درصد افزایش به 12200.40 دلار رسید. ارزش این ارز دیجیتالی امروز تا رقم 12276 دلار بالا رفته بود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ارزش-هر-بیت‌کوین-به-بالای-12-هزار-دلار-رسید.bos