شماره: 351934 تاریخ : 1397/04/16-01:37:35

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

احیاء تالاب انزلی در دستور کار دولت

معاون‌رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت:در جلسه احیاء تالاب انزلی گفت: احیاء این تالاب بین‌المللی، ضروری است و مطالعات لازم در این ارتباط باید انجام شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکترمحمدباقر نوبخت در این جلسه که در انزلی برگزار شد، افزود: به شرط تایید مراجع ذیصلاح، برای تامین اعتبارات لازم اقدام می‌شود ضمن اینکه باید بررسی کنیم پس از نظر سازمان حفاظت محیط زیست، اعتبارات را از چه منابعی می توان تامین کرد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جلسه هیأت دولت در نیمه فروردین ماه امسال و تصویب رفع مشکلات آب شادگان، خرمشهر و آبادان ادامه داد: نزدیک به 600 میلیارد تومان طی 2 سال گذشته در آنجا هزینه شده و آب این شهرها و روستاهای اطراف، وصل شد.

دکترنوبخت با بیان اینکه افتتاح این طرح نیمه تیرماه انجام می‌گیرد، گفت: این مهم در تاریخ مقرر انجام شد تا مردم مناطق یادشده، از آب بهره مند باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین پس از جلسه احیاء تالاب انزلی در جمع خبرنگاران گفت: در کنار احیاء دریاچه ارومیه که دولت تدبیر و امید به آن اهتمام داشته و دارد، احیاء تالاب بین‌المللی انزلی نیز در دستور کار دولت است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه که مسئله محور است، چهار موضوع مورد توجه دولت بود که محیط زیست یکی از مهمترین آنهاست.

معاون‌رئیس‌جمهوری با اشاره به در نظر گرفته شدن 2 میلیارد دلار برای محیط زیست، ساماندهی پسماندها و رفع آلودگی‌ها در بودجه 97 گفت: با وجود‌ اینکه این رقم مورد تایید مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت اما دولت این اولویت را همچنان در دستور کار دارد.

نوبخت اضافه کرد: مقرر شده با روش هایی نوین که بهره‌وری بیشتری دارد، این مهم انجام شود و برای احیای تالاب انزلی، طی سه سال با صرف اعتباراتی حدود 850 میلیارد تومان می‌توان اقدام کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/احیاء-تالاب-انزلی-در-دستور-کار-دولت.bos