شماره: 312660 تاریخ : 1396/10/10-06:42:47

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

ابنیه تاریخی بزرگ‌ترین مزیت برای گردشگری کشور است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، درباره نقش احیای بناهای تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور، گفت: ابنیه تاریخی یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها برای گردشگری کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری روز گذشته 9 دی 96 در گفت‌وگو با صابتا، درباره نقش احیای بناهای تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور، افزود: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است موضوع گردشگری کشور ما مبتنی بر گردشگری حلال است یعنی تفریحاتمان گناه‌آلود نیست، بنابر این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ما حوزه ابنیه تاریخی، میراث‌فرهنگی و تمدن کشور است.


وی با بیان این‌که هرچه به موضوع میراث‌فرهنگی بپردازیم این موضوع به توسعه گردشگری کمک می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی با تاریخ و جغرافیای محدود، برای خودشان موضاعات مصنوعی را تولید می‌کنند، اما خوشبختانه کشورمان با ظرفیت‌های متعدد سایت‌های تاریخی و ابنیه تاریخی که نشان دهنده تمدن کهن ماست، مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.

مونسان با اشاره به ویژگی‌هایی گردشگری فرهنگی، تصریح کرد: گردشگران فرهنگی که عمده گردشگران ورودی ما در این بخش هستند، گردشگرانی هستند که درآمد خوبی برای کشور ایجاد می‌کنند، بنابراین رسیدگی به ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری، ادامه داد: ما باید در نگاه مدیران رده بالای کشور نسبت به فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تغییر ایجاد کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در حوزه اقتصاد و در شاخصه‌هایی نظیر تولید ناخالص داخلی و اشتغال نقش ایفا کنیم و مرکز درآمد کشور باشیم.

وی ادامه داد: این اقدامات به‌شکل مناسب جلو رفته و سرعت این تغییر نگاه رشد مناسبی داشته است، ما در این فاصله 4 مصوبه خوب از هیئت دولت گرفته‌ایم و توانسته‌ایم گردشگری را به عنوان یکی از بخش‌های مهم در مبحث اشتغال فراگیر در بودجه 97 مورد توجه قرار دهیم همچنین در زمینه اشتغال روستایی نیز با توجه به اینکه 12هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده سازمان میراث‌فرهنگی توانسته دو سهم 10درصدی را برای صنایع‌دستی و گردشگری دریافت کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ابنیه-تاریخی-بزرگ‌ترین-مزیت-برای-گردشگری-کشور-است.bos