شماره: 252503 تاریخ : 1395/10/04-01:08:40

وزیر صنعت ، معدن وتجارت در نهبندان:

65 درصد درآمد حقوق دولتی معادن باید به امور زیربنایی معادن اختصاص یابد

وزیر صنعت ، معدن وتجارت تاکید کرد : طبق قانون معادن باید 65 درصد درآمد حاصل از حقوق دولتی معادن باید برای امور زیربنایی ازجمله برق رسانی در اختیار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت مهندس نعمت زاده در بازدید از معادن گرانیت شهرستان نهبندان خراسان جنوبی افزود : 15 دردص هم در اختیار استانداریها برای فعالیتها یعمرانی در جاهایی که معدن دارین.این در حالی ایت که طی چند سال گذشته حداکثر 13 دردصد را توانستیم بگیریم و در فصل بودجه نمایندگان این را در نظر بگیرند .

وی تصریح کرد :  این درصدها اگر در معادن کشور هزینه شود شرایط عوض می شود.
نعمت زاده با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ معادن غنی است اضافه کرد : در نهبندان انواع سنگهای گرانیت را داریم ولی به خاطر رکود بخش مسکن و صادرات تولید این معادن افت کرده اما مصارف مختلفی مثل سنگ فرش پیاده روها و جداول خیابانها بالاخص در مناطق سردسیر را می توان جایگزین کرد. 
مهندس نعمت زاده  بیان کرد: اغلب این معادن نزدیک به 40 معدن فعال هستند اما در مسایل زیر بنایی مشکل  دارند و اکثرا با ژنراتور کار می کنند  اما همفکری می کنیم با وزارت نیرو و استانداری تا این مشکل برطرف شود.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه در خصوص بازارچه های مرزی استان گفت :  تصمیم با هیات وزیران است ، با وزارت کشور توافق کردیم به دولت ارسال و در کمیسیون ها تصویب شده ولی مصوبه دولت هنوز ابلاغ نشده است.
نعمت زاده در زمینه مشکلات مربوط به خام فروشی سنگ اظهار کرد : یکی از اهداف سفر این است که  فرآوری سنگ را در نهبندان و استان توسعه دهیم و با استان قدس رضوی همفکری کرده ایم تا واحد سنگ بری و فرآوری سنگ را  با استانداردهای بین المللی برای صادرات بوجود آوریم و بخش خصوصی هم بتواند فعالیت مثبت داشته باشد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/65-درصد-درامد-حقوق-دولتی-معادن-باید-به-امور-زیربنایی-معادن-اختصاص-یابد.bos