شماره: 253171 تاریخ : 1395/10/09-10:31:55

135 برنامه در حوزه‌های اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی اجرایی می‌شود

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از اجرای 135 برنامه در رابطه با کاهش و کنترل اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و گفتمان‌سازی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا محبوبی عصر امروز چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور درباره طرح‌های دستگاه‌های مختلف برای کنترل آسیبهای اجتماعی اظهار کرد: تاکنون با 14 دستگاه حول محور کاهش اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، گفتمان‌سازی و شهرنشینی وارد مذاکره شده‌ایم که از میان آنها با 10 دستگاه تفاهمنامه امضا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: عقد تفاهمنامه با 10 دستگاه کشور انجام شده و برنامه‌های آنان برای کاهش آسیبهای اجتماعی ذکر شده از هفته آینده اجرایی خواهد شد. 

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تصریح کرد: به غیر از این 10 دستگاه با وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت در مرحله نهایی تبادل تفاهمنامه هستیم.

محبوبی عنوان کرد: حدود 135 برنامه در زمینه کاهش و کنترل مفاسد اخلاقی، اعتیاد، طلاق، گفتمان‌سازی و حمایت از سازمانهای مردم‌نهاد تنظیم شده است که در این باره تقسیم‌بندی مناسبی صورت گرفته است. 

وی افزود: از میان برنامه‌های طرح شده که به زودی اجرایی می‌شود 8 برنامه مربوط به کاهش و کننترل مفاسد اخلاقی، 44 برنامه در حوزه کاهش و کنترل اعتیاد، 29 برنامه درباره کنترل و کاهش طلاق و 15 برنامه در زمینه گفتمان سازی و حمایت از سازمانهای مردم‌نهاد تنظیم شده است.

معاون قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور تصریح کرد: حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای این برنامه‌ها تخصیص خواهد یافت که 43 میلیارد تومان آن برای کنترل و کاهش اعتیاد، حدود 22 میلیارد تومان در حوزه کنترل و کاهش طلاق، 18 میلیارد تومان در زمینه کاهش مفاسد اخلاقی و 16 میلیارد تومان درباره پایش و کنترل آسیبهای اجتماعی خواهد بود. 

محبوبی به دستگاه‌های دخیل در برنامه کاهش و کنترل اعتیاد اشاره کرد و گفت: بجز استانداری‌ها سازمان بهزیستی نیز 10 برنامه به همراه 7 برنامه وزارت کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی پیش‌بینی کرده‌ اند که اجرایی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: وزارت  علوم و معاونت پیشگیری قوه قضائیه هم برنامه‌هایی را در رابطه با کاهش آسیبهای اجتماعی مدنظر دارند.

معاون قائم مقام وزیر کشور به برنامه‌های مدنظر دستگاه‌های مختلف برای کنترل و کاهش طلاق اشاره کرد وافزود: وزارت آموزش و پرورش، یکی از دستگاه‌هایی است که 5 برنامه در این حوزه خواهد داشت که یکی از این برنامه‌ها برای فرزندان طلاق در نظر گرفته شده است. 

محبوبی تصریح کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز 16 برنامه در رابطه با کاهش مفاسد اخلاقی به اجرا درمی‌آورد و وزارت بهداشت، اطلاعات و قوه قضائیه نیز در این رابطه فعالیت می‌کنند. 

وی عنوان کرد: برنامه‌های خوبی از سوی دستگاهها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده و ا میدواریم این برنامه‌ها که هفته آینده اجرایی خواهد شد از طریق ویدئوکنفرانس و در یک زمان مشخص آغاز شود. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/135-برنامه-در-حوزه‌های-اعتیاد-طلاق-و-مفاسد-اخلاقی-اجرایی-می‌شود.bos