پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278429 تاریخ : 1396/01/19-14:13:01
,11,17,
یک میلیون و 762 هزار نفر مسافر در نوروز امسال با قطار جابجا شدند

معاون مسافری راه‌آهن:

یک میلیون و 762 هزار نفر مسافر در نوروز امسال با قطار جابجا شدند

معاون مسافری راه‌آهن گفت: بیش از یک میلیون و 762 هزار نفر مسافر بوسیله قطار در طرح نوروزی 96 جابجا شدند و ضریب اشغال قطارهای مسافری در این مدت 9 درصد نسبت به دوره ماقبل رشد داشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میر حسن موسوی افزود: عملکرد بخش ریلی در طرح نوروزی امسال از 25 اسفند 95 لغایت 15 فروردین 96نشان می دهد در این مدت بیش از یک میلیون و 762 هزار نفر مسافر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل، یک درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: ضریب اشغال قطارها در طرح نوروزی امسال به 83.5 درصد رسید که در مقایسه با ضریب اشغال 76.5 درصدی در مدت مشابه گذشته، رشد 9 درصدی را ثبت کرد. 
معاون مسافری راه‌آهن گفت : نوروز امسال چهار هزار و 250 رام قطار در کشور تردد داشتند که با توجه به خروج ناوگان بالای 45 سال از شبکه ریلی، کاهش 0.8درصدی را نشان می دهد.
موسوی خاطرنشان کرد: براساس طرح نوروزی امسال تاخیر از مبدا قطارها 13.5 ثانیه بود، که نسبت به میانگین 36 ثانیه‌ای در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که بالغ بر 62 درصد تنزل یافته و این یک رکورد محسوب می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: برابر طرح نوروزی امسال، دو سالن مسافری جدید در ایستگاه‌های راه‌آهن زنجان و سمنان به بهره‌برداری رسید و 9 واحد نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی در طول مسیرها احداث و بالغ بر 50 محل نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز بازسازی و بهسازی شد.
 همچنین سکوهای مسافری بطور کل برای رفاه حال مسافران تجهیز و بازسازی و تمامی ایستگاه‌های مسافری و محوطه های آنها بهسازی و بازسازی شدند و سیستم های روشنایی 40 ایستگاه مناسب سازی شد. 
معاون مسافری راه‌آهن گفت: برخی سکو‌ی ایستگاه‌های تهران، یزد، خراسان و شاهرود برای تسهیل استفاده مسافران به پله برقی و آسانسور مجهز شدند.
موسوی پیرامون میزان استقبال مردم از سامانه 5149 در سفرهای نوروزی امسال گفت: براساس طرح نوروزی امسال 40 هزار و 202 تماس با سامانه‌ صدای مسافر راه‌آهن اتجام شد که در مقایسه با 35 هزار و 961 تماس در سال گذشته 11 درصد افزایش داشته که از تعداد تماس‌های امسال تنها 0.8 درصد مربوط به شکایات و الباقی برای کسب اطلاعات و راهنمایی برای زمان ورود و تردد قطارها بود . 
وی راه انداری قطارهای گردشگری در مسیر راه‌آهن جنوب را اقدام شاخص شرکت راه‌آهن در نوروز 96 ذکر کرد و افزود: راه‌اندازی قطار نخجوان- مشهد، افزایش سرعت قطارها به 140 کیلومتر و کاهش زمان سیر از 12 ساعت به 10 ساعت در مسیر تهران- مشهد، خارج کردن ناوگان بالای 45 سال از شبکه، راه‌اندازی قطار گردشگری در مسیر اندیمشک- تنگه پنج در ناحیه جنوب از جمله اقداماتی بود که برای نخستین بار در طرح نوروزی اجرا شد.
براساس طرح نوروزی بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر با هواپیما و بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر با قطار جابجا شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 302
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران