پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266279 تاریخ : 1395/11/19-11:09:14
,11,10028,
یک سوم ساختمان‌های پایتخت ایمن نیست

یک سوم ساختمان‌های پایتخت ایمن نیست

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در خصوص وضعیت ایمنی ساختمان‌های تجاری و عمومی شهر تهران گفت: یک سوم ساختمان‌های تهران نا ایمن است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، اسماعیل خیرآبادی در نشست خبری با موضوع ایمنی ساختمان‌های تجاری شهر تهران، با اشاره به اهمیت توجه به نکات ایمنی در ساختمان‌های شهر به ویژه ساختمان‌های عمومی افزود: بعد از حادثه آتش سوزی و ریزش پلاسکو توجه اذهان عمومی و مسئولان به مسائل ایمنی ساختمانها افزایش یافته که این یک فرصت است و باید از این شرایط برای بهبود نکات ایمنی و تامین امنیت شهروندان بهترین استفاده را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: در سازمان برنامه و بودجه مجموعه‌ای با نام پدافند غیرعامل، ایمنی و کاهش خطر وجود دارد که می توان از مشاوره‌های آنها برای افزایش ایمنی استفاده شود.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: ایمنی ساختمان‌ها شامل سه دسته بلندمرتبه‌های زیر 6 طبقه و کوچه‌های فرعی است، بنابراین پیشنهاد می‌شود یک نقشه جامع برای ایمن‌سازی این قبیل ساختمان‌ها تهیه شود.
خیرآبادی با تاکید بر اینکه ساختمان‌های زیادی در تهران شرایطی مشابه پلاسکو دارند، افزود: 30 درصد ساختمان‌های تهران ایمن نیستند و در صورت بروز هر گونه اتفاقی امکان دسترسی به آن ساختمان‌ها وجود ندارد.
وی گفت: وضعیت بازار تهران بسیار بدتر از ساختمان پلاسکو است و اگر یک آتش‌سوزی کوچکی در آنجا رخ دهد، شاهد صدمات جانی و مالی زیادی خواهیم بود.
سینا سهیلی کارشناس فنی ساختمان به وضعیت ایمنی ساختمانهای تجاری پر رفت و آمد همانند بازار علاءالدین اشاره کرد و افزود: این پاساژ، همه نکات ایمنی را رعایت کرده و باتوجه به اسناد موجود، 42 بند آئین نامه ایمنی آتش نشانی در این ساختمان رعایت شده است.
سهیلی امکان خروج جمعیت حاضر در یک ساختمان تجاری در مدت 6 دقیقه را یکی از استانداردهای ایمنی اماکن تجاری دانست و ادامه داد: وجود خروجی های متعدد، امکان خروج دود از بالا و دیگر موارد ایمنی موجب شده که ساختمانی چون علاءالدین از نظر ایمنی در شرایط بهتری قرار گیرد.
سهیلی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی در 3 مرحله وضعیت ایمنی این ساختمان را تایید کرده است، گفت: مسئولان آتش نشانی باید مصادیق نا ایمن بودن ساختمان‌ها را به صورت مشخص اعلام کند که تاکنون درباره این ساختمان با وجود رای دادگاه، دلیلی برای نا امن بودن آن اعلام نکرده اند.
وی بیان کرد: تاکنون آتش‌نشانی در چهار مرحله از سیستم‌های مورد نیاز برای اطفای حریق این ساختمان بازدید کرده و یک ابلاغیه 42 بندی برای رفع نقایص فنی ارائه داده که تمام این موارد مورد نظر آتش‌نشانی اصلاح شده است.
سهیلی گفت: طبق اسناد موجود بهمن سال 92 از آتش‌نشانی خواسته‌ایم که پس از بازدیدها نسبت به ارزیابی استانداردهای آتش‌نشانی اقدام کند اما آتش‌نشانی پس از چهار مرحله بازدید حاضر به ارائه تأییدیه‌ها نیست.
وی با بیان اینکه تمامی واحدهای تجاری علاءالدین به همه سیستم های روز آتش‌نشانی، اطفای حریق، منبع آب ذخیره و برق اضطراری تجهیز شده است، یادآور شد: در این ساختمان و داخل مغازه ها سیستم گازکشی و مواد آتش زا وجود ندارد که از این بابت تهدیدی وجود ندارد.
سهیلی گفت: همچنین به منظور ایمنی بیشتر تمام مدارک سازه، بتن، جوش و بهسازی خروجی‌ها مورد بررسی قرار گفته و نمای ساختمان از شیشه به کامپوزیت تغییر یافته است.

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 192
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران