پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 388833 تاریخ : 1397/07/21-09:35:47
,10033,22,
یک دهنه غار در ارتفاعات سراوان کشف شد

یک دهنه غار در ارتفاعات سراوان کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: گشت و کنترل محیط بانان سیستان و بلوچستان در مناطق صعب العبور شهرستان سراوان منجر به کشف یک دهنه غار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست، وحید پورمردان  اظهار داشت: محیط‌بانان حفاظت محیط زیست سراوان در گشت و کنترل‌های مداوم خود در مناطق صعب‌العبور منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک با همکاری و همراهی افراد بومی موفق به کشف و شناسایی یک دهنه غار در قسمت شمال شرقی منطقه مذکور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان افزود: ارتفاع این غار در قسمت دهانه حدود یک متر و امتداد آن به چهار متر می‌رسد. طول غار 70  متر بوده و دارای دو دالان دو تالار و همچنین تعداد زیادی آویز و آویزه‌ها است.

وی ادامه داد: کف و دیواره غار از جنس سنگ‌های آهکی بوده و تعداد دو قندیل به ارتفاع بیش از یک متر در کف غار قابل مشاهده است.

پورمردان خاطرنشان کرد: این غار یکی از بهترین مکان‌ها زیست خفاش دم‌موشی و همچنین زیستگاه امنی برای بعضی از خزندگان و بی‌مهرگان از قبیل مار، عقرب و سوسمار است. در انتهای این غار آثاری از چشمه آب وجود دارد ولی به دلیل تداوم خشکسالی‌های اخیر متاسفانه در حال خشک شدن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: منطقه حفاظت شده جنگلی بیرک دارای غارهای متعددی بوده که تعدادی از آنها توسط یگان حفاظت محیط زیست سراوان و پرسنل اجرایی این اداره کشف و شناسایی و به تبع آن معرفی شده‌اند اما باتوجه به صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه هم چنان مناطقی بکر و ناشناخته باقی مانده است که نیاز به شناسایی و معرفی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 345
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران