پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305540 تاریخ : 1396/07/12-12:38:07
,14,
یونسکو آماده اعزام متخصصان بین‌المللی به یزد است

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران:

یونسکو آماده اعزام متخصصان بین‌المللی به یزد است

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران با اشاره به ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی در راستای اجرای پلان مدیریت جهان‌شهر یزد، گفت: «یونسکو آماده اعزام متخصصان بین‌المللی برای مشاوره در اجرای پلان مدیریت شهری به یزد است.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، استرکیش لاروش رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران امروز چهارشنبه 12 مهر 96 درحاشیه سفر خود به استان یزد در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که شهر یزد به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص شهری منحصربه‌فرد است، اظهار کرد: از زمانی که یزد به لیست یونسکو اضافه شده، زمینه تبلیغات گسترده برای این شهر ایجاد شده است.

او افزود: زمانی که شهری به ثبت یونسکو می‌رسد تمام دانشمندان، هنرمندان و متخصصان بین‌المللی معرف آن می‌شوند.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران ظرفیت‌سازی در زمینه مدیریت و حفاظت سایت را از جمله موارد حائز اهمیت در مورد بافت تاریخی یزد دانست و بیان کرد: افزایش آگاهی عمومی یکی از برنامه‌های در دستور کار برای حراست از بافت تاریخی یزد است.

 

موزه‌های یزد باید استانداردسازی شوند

او ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب گردشگری پایدار را از دیگر مسائل ضروری در راستای مدیریت هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری استان یزد عنوان کرد و گفت: موزه‌های یزد باید متناسب با جهانی شدن این شهر استانداردسازی شوند.

او در ادامه با بیان این‌که حفظ ثبت جهانی با پلان مدیریتی یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است، تأکید کرد: سرمایه‌گذاری با مشارکت مستمر بخش خصوصی لازم و ضروری است.

لاروش تصریح کرد: اگر سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در زمینه استفاده از متخصصان بین‌المللی برای پلان مدیریت جهانشهر یزد از یونسکو درخواست داشته باشد، سازمان جهانی یونسکو با اعزام متخصصان بین‌المللی برای همراهی در زمینه اجرای پلان مدیریت شهری با ایران همکاری لازم را انجام می‌دهد.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران کمک‌های روش‌شناسی را مهم‌ترین کمک یونسکو به مدیران استان یزد در راستای اجرای پلان مدیریتی دانست و بیان کرد: روش شناسی متناسب با کلیات روش‌های مدیریتی و اجرایی یکی از برنامه‌های در دستور کار برای استفاده از متخصصان بین‌المللی است.

 

یزدی‌ها توان مدیریت این جهان‌شهر را دارند

این مقام مسئول ادامه داد: مدیران استان یزد با تهیه پلان مدیریت شهر جهانی یزد ثابت کردند که به اندازه کافی توان مدیریت صحیح و کارآمد جهان‌شهر یزد را دارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای بار چهارم یا پنجم است که به استان یزد سفر می‌کند، گفت: در این سفر تغییرات قابل توجهی در حوزه مدیریت شهری یزد به چشم می‌خورد.

لاروش هماهنگی بیش از پیش بین مدیران مختلف استانی و شهری را عامل اصلی تغییرات و رشد مدیریت شهری در یزد دانست و بیان کرد: من احساس می‌کنم استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی تمام توان خود را در راستای مدیریت، بازسازی و حفاظت از بافت تاریخی یزد به کار گرفته‌اند و این یکی از نقاط قوت شهر و استان یزد است.

 

جوامع محلی ذی‌فنعان ثبت جهانی یزد شوند

این مقام مسئول در پایان برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیشتر افراد جوامع محلی از جهانی شدن بافت تاریخی یزد را یکی دیگر از اقدامات ضروری در این حوزه دانست و بیان کرد: اگر افراد محلی در بحث گردشگری و جهانی شدن بافت ذی‌نفع باشند مشارکت بیشتر و مستمری در برنامه‌های مدیریتی میراث‌فرهنگی خواهند داشت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران