پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263546 تاریخ : 1395/10/14-09:43:30
,10031,
گفتمان سازی « مدرسه محوری» با همکاری همه گروه ها میسر می شود

گفتمان سازی « مدرسه محوری» با همکاری همه گروه ها میسر می شود

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت رسانه ها وتشکل های معلمی در جریان سازی برنامه های آموزش و پرورش، گفت: گفتمان سازی « مدرسه محوری» با همکاری معلمان، رسانه ها و تشکل های فرهنگی میسر می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخر الدین دانش آشتیانی در  دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان ایران که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به گستردگی برنامه های آموزش و پرورش اظهار کرد: همواره سعی کرده ام با تشکل های فرهنگیان جلسات هم اندیشی داشته باشم و از این جهت آمادگی پذیرش هرگونه نقد یا پیشنهادی را دارم.

وی با بیان این که « مدرسه محوری» در برنامه های آموزش وپرورش شعاری نیست، تصریح کرد: تفویض اختیارات بیشتر به مدیران مدرسه و تحقق « مدرسه محوری» به برخی تغییرات ساختاری و نگرشی در رویکردهای مدیران نیازاست که این امر فرآیندی زمان براست.

وی وظیفه «حوزه ستادی» را سیاست گذاری توصیف کرد و افزود: اولین گام برای تحقق «مدرسه محوری»، واگذاری بخشی از اختیارات ستاد به استان ها و به دنبال آن واگذاری اختیارات از استان ها به مناطق و مدارس است که در این راستا کمیته ای در حوزه ستادی تشکیل شده که ضرورت ارسال بخشنامه‌ها به استان ها و مناطق را مورد بررسی قرار می دهد تا از تعدد ارسال بخشنامه های غیرضروری جلوگیری کند.

دانش آشتیانی با بیان این که مدیران مدارس باید «رهبران آموزشی» باشند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مدیران مدارس در نقش کارمندان اداری وظیفه پاسخ دهی به بخشنامه ها را داشته باشند، فرآیند یاددهی – یادگیری در مدارس به کندی انجام می شود. 

وی ادامه داد: اصل تعلیم و تربیت در مدرسه اتفاق می افتد و مدیر مدرسه در این راستا نقش ویژه ای دارد، به همین دلیل باید برای ارتقای سطح دانش و انگیزش مدیران مدارس برنامه هایی را تدارک ببینیم .

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تمرکز در ساختار اداری، خلاقیت را از بین می برد، عنوان کرد: تمرکز زدایی یکی از برنامه های جدی آموزش و پرورش در این زمینه است که نیاز به بستر لازم برای تغییر نگرش مدیران دارد که این موضوع فرآیندی زمان بر است.

دانش آشتیانی به نقش رسانه ها در تبیین و تغییر نگرش اولیا و دانش آموزان نسبت به برنامه های آموزش و پرورش به ویژه «مدرسه محوری» اشاره کرد و گفت : اگر معلم، دانش آموز و اولیای دانش آموز نسبت به مدرسه تعلق خاطر داشته باشند و همین ویژگی موجب هویت مستقل خواهدشد و در این قالب فرآیند یاددهی – یادگیری با کیفیت مطلوبی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد : در فرآیندگفتمان سازی برنامه های آموزش وپرورش به ویژه «مدرسه محوری» نزد خانواده هاو دانش آموزان باید از ظرفیت رسانه ها، تشکل های معلمی، صاحب نظران تعلیم وتربیت و معلمان اهل قلم استفاده کرد، در این صورت است که گفتمان آموزش و پرورش تبدیل به مسئله ملی می شود و می توان با کمک همه بخش های آموزش و پرورش ، به ارتقای کیفیت دست یافت.

دانش آشتیانی به محدودیت های نیروی انسانی درآموزش و پرورش پرداخت وگفت: اعتقادم این است که موضوعات مربوط به نیروی انسانی  اعم از جذب، آموزش های ضمن خدمت و دیگر موارد باید با ایجاد ساختار مناسب و هدف‌مند در «سازمان نظام معلمی»پیگیری شود و در این زمینه تشکل های معلمی، می توانند موثر باشند.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه اعضای شورای مرکزی سازمان معلمان، با حضور وزیرآموزش و پرورش به بررسی موضوعات مبتلا به آموزش و پرورش پرداختندو نظرات پیشنهادی خود را ارائه دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران