پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278774 تاریخ : 1396/01/29-18:10:59
,2,
گشایش دهمین اجلاس وزرای تعاون آسیا - اقیانوسیه با حضور معاون وزیر تعاون ایران و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ویتنام

گشایش دهمین اجلاس وزرای تعاون آسیا - اقیانوسیه با حضور معاون وزیر تعاون ایران و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ویتنام

دهمین اجلاس وزرای تعاون آسیا و صبح سه‌شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون از جمهوری اسلامی ایران در هانوی پایتخت ویتنام گشایش یافت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، « دانگ دانگ تی نوکتین » معاون رئیس‌جمهوری ویتنام آغازگر این اجلاس منطقه‌ای چهارروزه بود که « سید حمید کلانتری » معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و « حجت‌الله مهدیان » مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون به نمایندگی از کشورمان در آن حضور دارند.

موضوع این اجلاس که تا روز جمعه ادامه دارد، «چشم‌انداز به‌سوی 2030: افزایش همکاری‌های بیشتر بین دولت و سهامداران تعاونی‌های در تحقق اهداف توسعه پایدار» است.

در این کنفرانس تحت عنوان این موضوع بر همکاری متقابل تعاونی‌های کشورهای حوزه آسیا و اقیانوس آرام که از آن به‌عنوان امر جدایی‌ناپذیر عصر حاضر برای تحکیم همکاری‌ها یادشده، تأکید می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان نماینده ایران با موضوع «مشارکت بخش دولتی و خصوصی دولت و تعاونی‌ها به‌عنوان فعالان نوآوری رویکردهای نو» عصر چهارشنبه در این اجلاس سخنرانی می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون عصر دوشنبه برای شرکت در این اجلاس وارد هانوی پایتخت ویتنام شدند و ضمن شرکت در این اجلاس، ملاقاتی هم خواهند داشت.

تعاون می‌تواند باعث کمتر شدن و از بین رفتن نابرابری در حال تعمیق در منطقه باشد و جایگزین نظام سرمایه‌داری شود.

در این اجلاس روش‌های کمک تعاونی‌ها در دستیابی به اهداف توسعه پایدار شناسایی و راه‌های تقویت همکاری بین دولت‌ها و فعالان اصلی تعاونی‌ها و ترسیم نقشه راه برای تحقق ظرفیت‌های تعاونی‌ها در مسیر توسعه پایدار بررسی می‌شود.

در این نشست چهارروزه که در هتل ملیا شهر هانوی برگزاری می‌شود، همچنین وزرای تعاون، نمایندگانی از دولت‌های منطقه، اعضای سازمان‌های اتحادیه بین‌المللی تعاونی‌های آسیا و اقیانوسیه و همچنین سازمان‌های توسعه بین‌المللی حضور دارند.

این اجلاس در هفت نشست برگزار می‌شود و در نشست‌ها موضوعات نقشه راه به‌سوی اجرای 2030 و اهداف توسعه پایدار (SDGS) ، نقش تعاونی‌ها به‌عنوان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در تضمین حق حاکمیت و سلطه غذایی ، رویکردهایی در حوزه سلامت، آموزش‌وپرورش و اقتصاد سبز و مراقبت از سالمندان با محوریت زنان و جوانان ، مشارکت بخش دولتی و خصوصی و نقش تعاونی‌ها در گذار از اقتصاد غیررسمی به رسمی و ایجاد فضای مناسب برای قانون‌گذاری، سیاست‌ها و مقررات تعاونی مطرح می‌شود.

ایران، استرالیا، چین، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، نیوزیلند، پاکستان، فیلیپین، عربستان سعودی، کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، امارات متحده عربی و ویتنام ازجمله 30 عضو این اتحادیه هستند.

افزایش مشارکت بین اعضا و دولت‌ها به سطح جدیدتر، بهره‌گیری از تعاون به‌عنوان مولفه دستیابی به توسعه، ساخت پیام تعاون و تضمین هویت تعاون، کسب اطمینان از چهارچوب‌های قانونی حمایتی برای رشد تعاون و امنیت بخشیدن به سرمایه‌های تعاونی‌ها و تضمین کنترل اعضا ازجمله اهداف استراتژیک این اتحادیه عنوان‌شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 314
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران