پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266287 تاریخ : 1395/11/19-09:45:58
,10029,
گسترش همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی بیماری‌های صعب‌العلاج

گسترش همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی بیماری‌های صعب‌العلاج

در طی بازدید هیأت آکادمیک قبرس از مراکز تحقیقاتی علوم سلول‌های بنیادی کشور، همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مارینا کلیانتوس رئیس دپارتمان ژنتیک مولکولی و "کارستن لدرر" پژوهشگر ارشد از «موسسه نورولوژی و ژنتیک قبرس»، با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی از مراکز تحقیقاتی تهران بازدید کردند. بدنبال این بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های علمی و زیرساختی کشور، گروه قبرسی برای همکاری‌های پژوهشی هر چه گسترده‌تر بین دو کشور اعلام آمادگی کردند.  

امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه علم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: ایران برای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو آمادگی‌های لازم را دارد.

وی همچنین افزود: مؤسسه ژنتیک و نورولوژی قبرس بخاطر حضور اساتید مطرح و ارتباطات گسترده با مراکز تحقیقاتی اروپا قادر است با در اختیار گذاشتن امکانات موجود در این مؤسسه و تبادل نیروهای مجرب به بهبود روابط علمی و تحقیقاتی طرفین بیفزاید.

در ادامه "لدرر" ضمن توضیح مختصری در زمینه پروژه‌ای که در حال انجام آن است، گفت: پروژه‌های جاری در دانشگاه‌های قبرس همسو با دغدغه‌های علمی پژوهشگران دنیا بوده و لذا قادر هستیم با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی، تجارب خود را با اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان ایرانی به اشتراک بگذاریم. 

در پایان، حمیدیه بر حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جهت همکاری‌های مشترک بین دو کشور، تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های پژوهشی و علمی بین ایران و قبرس شاهد پیشرفت روزافزون علم و فناوری در کشور باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران