پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 349619 تاریخ : 1397/03/05-10:39:34
,11,17,
گسترش مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در حمل و نقل دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

گسترش مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در حمل و نقل دریایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در راستای منافع ملی و بر مبنای همکاری های اقتصادی مشترک است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن بر مناسبات ایران، هند و افغانستان افزود: فصل جدیدی از گسترش مناسبات تجاری بین ایران، هند و افغانستان در خصوص حمل و نقل دریایی آغاز شده است.

وی ادامه داد: مناسبات تجاری ایران، هند و افغانستان در راستای منافع ملی و بر مبنای همکاری های اقتصادی مشترک در مسیر توسعه تجارت و استفاده از قابلیت های تجاری و بازرگانی منطقه است.
آقایی با اشاره به عقد قرارداد اجاره و راهبری بخشی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی با شرکت هندی، تصریح کرد: خروج یک جانبه آمریکا از توافق برجام ، تاثیری بر روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها  و از جمله هند نخواهد داشت.
وی گفت: همکاری مشترک شرکت های اپراتوری بندری ایران و هند کمک قابل توجهی به جذب کالا و ایجاد پیوند تجاری عمیق بین کشورها خواهد کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر شکل گیری مناسبات تجاری در چارچوب موافقتنامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان موسوم به موافقتنامه چابهار اظهار داشت: ما به دنبال ارتباطی پایدار و همه جانبه با هندوستان و افغانستان هستیم، توافقی که به هیچ وجه تحت تاثیر تحولات مقطعی و رفتارهای یک جانبه سایر کشورها قرار نخواهد گرفت.
شایان ذکراست اقلام صادراتی کشور افغانستان میوه جات (خشک و تازه)، گیاهان دارویی، قالی و گلیم، پوست، پشم و موی حیوانات و سایر اشیاء است. در سال 1396 ایران به عنوان دومین شریک تجاری افغانستان قرار گرفت. واردات افغانستان از ایران بیش از 319 میلیون دلار بوده که طی همین سال افغانستان بیشترین صادرات را به کشور هند داشته است. افغانستان در سال 1396 بیشترین ارزش صادرات را به کشور هندوستان به ارزش تقریبی 131 میلیون دلار داشته است. ایران نیز در این مراودات تجاری مقام سوم را کسب کرده  که ارزش کالای صادراتی به آن بیش از 12 میلیون دلار در سال 1396 بوده است.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 417
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران