پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306816 تاریخ : 1396/07/26-16:34:39
,17,12,
گزارش دیدارهای وزیر اقتصاد با همتایان اقتصادی خود در حاشیه بانک جهانی

گزارش

گزارش دیدارهای وزیر اقتصاد با همتایان اقتصادی خود در حاشیه بانک جهانی

انجام بیش از 9 دیدار با مقامات اقتصادی عالیرتبه کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی و توافق برای توسعه همکاری های اقتصادی و بانکی در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی، از جمله مهم ترین دست آوردهای سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان طی شش روز حضور در واشنگتن محسوب می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان روز گذشته و پیش از ترک واشنگتن به سوی تهران، طی گفت و گویی، جمع بندی نظرات مقامات گفتگو کننده با آنها را حمایت کامل از برجام، تایید پایبندی ایران به مفاد این قرارداد و مخالفت با اظهارات ضد ایرانی ترامپ رییس جمهور ایالات متحده عنوان کرد.

حمایت دولت فرانسه از برجام
وزیر اقتصاد در طول اقامت در واشنگتن، دیداری با برونو لومیر وزیر دارایی فرانسه داشت.

وزیر دارایی فرانسه طی دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان ضمن تاکید بر لزوم و حمایت دولت این کشور از پابرجا ماندن معاهده برجام، از عزم جدی دولت متبوع خود برای توسعه روابط اقتصادی با ایران خبر داد.

در این دیدار که در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، برونو لومیر طی سخنانی با اشاره به  اهمیت توافق هسته ای (برجام) پایبندی به آنرا مهم خواند و بر علاقمندی کشورش به گسترش روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.

وزیر دارایی فرانسه با ذکر این نکته که بخوبی با ایران آشناست و سفر های متعددی در گذشته به کشورمان داشته است بر عزم جدی دولت فرانسه برای تحکیم و توسعه روابط با ایران تاکید کرد.

لومیر ضمن با اهمیت خواندن اقدامات خوب ایران در حوزه شفافیت مالی و نظارتهای انجام شده توسط سیستم بانکی، دستیابی به سطحی از استاندارد های بین المللی در این راستا را خواهان و آنرا در تحقق اهداف رو به گسترش تعاملات مالی بین المللی ایران بسیار موثر دانست و آمادگی کشورش برای همکاری در این زمینه را اعلان کرد.

بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به سطح رو به افزایش حجم روابط بین دو کشور، آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری در حوزه های مختلف را اعلام کرد. 

مسعود کرباسیان سپس با اشاره به اهمیت روابط بانکی با فرانسه، ضمن استقبال از برقراری روابط کارگزاری بوجود آمده با سیستم بانکی ایران، استفاده از منابع بانکی برای اجرای پروژه ای مورد نظر مشترک را راهی برای ایجاد فرصتهای بیشتر در مسیر همکاریهای مشترک دانست.

کرباسیان در ادامه، پیشرفت های اقتصادی کشورمان رادر حوزه های مختلف اقتصادی تشریح کرد.

 
روابط ایران و الجزایر توسعه می یابد
دیدار با همتای الجزایری، از دیگر دیدارهای وزیر اقتصاد در واشنگتن بود که بر تعمیق همکاری های دو طرف تاکید شد.

بنا بر این گزارش، عبدالرحمان رائویا وزیر دارایی الجزایر طی سخنانی در این دیدار، با بیان اینکه تعدادی شرکتهای ایرانی در الجزایر فعال هستند، اظهار داشت: الجزایر آمادگی پذیرش و فراهم آوردن بستر حضور بیشتر شرکتهای ایرانی را دارا است.

طرف الجزایری همچنین ابراز امیدواری نمود، در اوایل سال آتی میلادی به ایران سفر کرده و پیشرفتهای ایران را از نزدیک مشاهده نماید.

این گزارش حاکی است، "مسعود کرباسیان" وزیر اقتصاد کشورمان نیز طی سخنانی، ضمن تبیین وضعیت اقتصادی کشور به نقش ایران در امنیت منطقه و  آمادگی همکاری با کلیه کشورها از جمله کشورهای همسایه و مسلمان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه الجزایر در گروه کشوری ایران در بانک جهانی قرار دارد بر لزوم همکاری تنگاتنگ و عمیقتر  در این گروه و هماهنگی دو گروه کشوری در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تاکید کرد.

در این دیدار، طرفین بر لزوم حمایت از یکدیگر در مجامع بین المللی و در حوزه های مختلف تاکید نمودند.

در این دیدار مدیر اجرایی گروه کشوری ایران که الجزایری است نیز حضور داشت و  مقرر شد همکاری های خود را تعمیق کرده و به نحو مناسبی با نماینده کشورمان همکاری نماید و این موضوع را وزیر الجزایری نیز تاکید نمود. 

دیدار با وزیر دارایی برزیل
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه رایزنی های خود با برخی وزرای شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، با وزیر دارایی برزیل نیز دیدار نمود.

مسعود کرباسیان در این دیدار که تعدادی از اعضائ هیات همراه وی نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت اقتصادی کشورمان را تشریح و با اشاره به توانمندیهای اقتصادی دو کشور در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی و تجاری، خواهان گسترش این روابط گردید.

وی با توجه به اینکه وزارتخانه متبوعش  مسوولیت کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و برزیل را عهده دار است، بر تلاش طرفین برای استفاده از فرصتهای موجود بویژه در بخش کشاورزی و سرمایه گذاری در صنایع حمل و نقل و کشت فرامرزی تاکید کرد.

کرباسیان با اشاره به مذاکرات اخیر بانک مرکزی و برخی بانکهای کشورمان با بانکهای برزیلی از نتایج آن که منجر به برقراری روابط کارگزاری بین بانکی شده است اظهار خوشنودی کرد و بر ضرورت انجام اقداماتی که منجر به افتتاح شعب بانکهای ایرانی در برزیل شود تاکید نمود.

وزیر دارایی برزیل نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر تلاش برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور، از پیشرفتهای حاصله در این روابط طی یکسال گذشته اعلام رضایت و از افتتاح شعب بانکهای ایرانی در کشورش استقبال کرد.

وی همچنین بر ضرورت همکاریهای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بویژه صنایع متوسط و نیمه سنگین تاکید و از مذاکرات و توافقات موفقیت آمیز برخی شرکتهای بزرگ برزیلی با طرفهای ایرانی بویژه در حوزه تولید انرژی ابراز خرسندی کرد.

وزیر دارایی برزیل با ابراز علاقمندی کشورش به تامین نیازهای حمل ونقل هوایی ایران اظهار امیدواری کرد بتوانند موانع پیش روی را کنار زده و در این بخش نیز با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

در این دیدار توافق شد که ظرف دو تا سه ماه آینده کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در تهران برگزار گردد.
 
ارتقای روابط ایران و اندونزی

در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای اندونزیایی خود، طرفین بر لزوم ارتقای سطح روابط و توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در ادامه ملاقاتهای خود با وزرا ی کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی شرکت کننده در اجلاس سالانه بانک جهانی، روز گذشته با خانم مولیانی وزیر دارایی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات که کلیه اعضا دو هیات حضور داشتند، آخرین وضعیت روابط اقتصادی دو کشور مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، خانم مولیانی طی سخنانی در این دیدار با اشاره به روابط حسنه موجود بین دو کشور ضمن دعوت مجدد از کرباسیان برای شرکت در اجلاس بعدی که در اندونزی برگزار خواهد شد، بر ضرورت توسعه همکاریهای بین دو کشور تاکید و آمادگی خودرا برای ارتقای سطح روابط اعلام نمود.

 وی همچنین بر همکاری بیشتر بین دو کشور در سطح مجامع بین المللی نیز تاکید کرد.

در این ملاقات وزیر اموراقتصادی و دارایی کشورمان نیز با تشریح دستاوردهای اقتصادی چند سال اخیر، و تاکید بر سیاست  درون زایی و برون گرایی متکی بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، گسترش همکاری و تعامل با کشورهای اسلامی را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اقتصاد اعلام کرد، و آمادگی ایران را برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و مالی و سرمایه گذاری با اندونزی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین تقویت ارتباطات بانکی بین بانکهای ایرانی و اندونزیایی  را عامل مهمی در فراهم کردن بستر این تعاملات دانست.
 
راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی ایران و مالزی بررسی شد
راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی جمهوری اسلامی ایران و مالزی در ملاقات وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با وزیر دارایی مالزی بررسی شد.

مسعود کرباسیان طی سخنانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی صورت گرفت، با اشاره به جایگاه و اهمیت مالزی بعنوان یک کشور اسلامی و با اشاره به سوابق خوب روابط بین دو کشور، سطح روابط اقتصادی را مناسب با سطح روابط سیاسی ندانسته و بر اهتمام به گسترش روابط اقتصادی با آن کشور تاکید نمود.

بنا بر این گزارش، "جوهری عبد الغنی" وزیر دارایی مالزی نیز طی سخنانی در این دیدار،  با اشاره به علاقمندی شرکتهای کشورش به کار در ایران از گفتگوهای بعمل آمده برای تامین مالی مترو ی یکی از کلان شهر های ایران توسط موسسات مالزیایی اظهار خرسندی و بر ادامه این روند در همکاریها تاکید کرد.

وی آمادگی خود را برای سفر به کشورمان همراه با وزیر تجارت مالزی در راس هیاتی از مدیران بخش خصوصی در اوایل سال آتی میلادی اعلام نمود‌ .

این گزارش حاکی است، در این ملاقات طرفین به بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و مالی پرداخته و همکاریهای بانکی و تامین خطوط اعتباری را از لوازم آن دانستند.
 
تاکید ایران و دانمارک بر افزایش همکاری های دو جانبه 
در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان و وزیر همکاری های توسعه ای دانمارک، توسعه همکاری های دو جانبه و انجام اقدامات لازم به منظور انجام اقدامات لازم برای افزایش اعتبارات خط اعتباری بانک دانمارکی برای جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، خانم "تو ئرنائیس"، طی سخنانی در این دیدار که در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی صورت گرفت، با اشاره به سیاست برونگرایی و تعامل با سایر کشورهای دنیا عنوان کرد، با توجه به توانمندیهای فنی دانمارک در حوزه های انرژی، محیط زیست و مدیریت منابع آب مسائل زیر بنایی توسعه همکاریهای اقتصادی بنفع  دو کشور است.

وزیر همکاریهای توسعه ای دانمارک با تاکید بر علاقمندی کشورش برای همکاری بین بخشهای مختلف دو کشور و با اشاره به تفاهم های انجام شده بین EKF دانمارک و سازمان سرمایه گذاری کشورمان، آنرا بستر خوبی برای همکاری بین دو کشور دانست .

بنا بر این گزارش، مسعود کرباسیان نیز طی سخنانی در این دیدار با توجه به جایگاه ایران در منطقه، همکاریهای اقتصادی و مالی دو کشور را زمینه ساز همکاری با سایر کشور های منطقه دانست.
 
دیدار با وزرای اقتصاد هند و افغانستان
وزیر اقتصاد کشورمان در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، بطور جداگانه، با همتایان هندی و افغانستانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

مسعود کرباسیان طی سخنانی در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی هند، با یادآوری اینکه مسولیت کمسیون مشنرک اقتصادی دو کشور باوزارت امور اقتصادی دارایی است، آمادگی خودرا برای برگزاری کمیسیون مشترک در اوایل سال 2018 در تهران را اعلام نمود.

در این دیدار کرباسیان ضمن تشریح دستاوردهای اقتصادی ایران و از سوی دیگر ضرورت بیش از پیش گسترش مناسبات اقتصادی بین دو کشور، استفاده از اعتبار 450 میلیون دلاری از هندوستان برای توسعه بندر چابهار و همکاری در حوزه حمل  نقل ، آن را مایه گسترش همکاریهای بین ایران و هند دانسته و از پیشرفتهای بوجود آمده در مناسبات  بین دو کشور در حل و فصل برخی مسائل مالی و همچنین واگذاری برخی پروژه ها به هندوستان بعنوان یک دوست قدیمی و علاقمند را نشانه ای از روبه گسترش روابط دو جانبه اعلام نمود.

بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد هندوستان نیز ضمن تایید سخنان همتای ایرانی خود و اظهار خوشبختی ار پیشرفت های بعمل آمده به تشریح زمینه های متعدد همکاری بین دو کشور پرداخت ‌و از گسترش همکاریها در حوزه های مختلف استقبال نمود.

مساله همکاریهای بانکی نیز یکی دیگر از مسائلی است  که طرفین بر آن تاکید داشتند.

این گزارش همچنین حاکی است: در جریان دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای افغانستانی؛ طرفین با اشاره به اهمیت استراتژیک منطقه و نقش دو کشور همسایه در رفع برخی عوامل مانع توسعه روابط اقتصادی بر لزوم افزایش همکاری در حوزه های مختلف تا کید نمودند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به حضور صد ها هزار از برادران عزیز افغانستانی در کشور اقدامات متعدد دستگاههای اجرایی بویژه در حوزه آموزش و پرورش به کودکان را تشریح نمود .

وی همچنین بر سازماندهی مبادلات تجاری در مرزها ی دو کشور و همکاری های بین گمرکی تاکید نمود.

در این ملاقات بر ادامه همکاری های دو کشور در حوزه های حمل ونقل و تکمیل خطوط راه آهن و امکان اتصال افغانستان به غرب ایران و از آنجا به اروپا با افغانستان به ایران و سپس به اروپا از غرب ایران تاکید شد.

وزیر دارایی افغانستان نیز طی سخنانی در این دیدار، ضمن قدردانی از مهمان نوازی و مساعدت های کشورمان به دولت و ملت افغانستان بر ضرورت گسترش این همکاریها تاکید و خواستار تکمیل پروژه های راه آهن داخل خاک آن کشور که توسط ایران در دست اجرا بوده گردید.

 کرباسیان نیز تشکیل چندین کار گروه مشترک در زمینه های مختلف را که در تفاهم نامه های قبلی مورد تایید دو کشور قرار گرفته اند را عامل مهمی برای پیگیری امور و پیشرفت کار دانست.

وی همچنین در پاسخ به درخواست همتای افغانی خود، قول حمایت از آن کشور به منظور برخورداری از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا را داده و اظهار امیدواری نمود که آن کشور بتواند گامهای بلندی را در مسیر توسعه بردارد.

در این دیدار همچنین با اشاره به توافق سه جانبه ایران، افغانستان و هند در موضوع همکاریهای سه جانبه در حوزه ترانزیت و دیدار روسای جمهور سه کشور در این خصوص در تهران بر ادامه تلاشها برای اجرای آن توافقات تاکید شد.
 
دیدار با وزیر دارایی ایتالیا 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با وزیر دارایی ایتالیا ضمن اشاره به 3 برابر شدن حجم مبادلات بین دو کشور در 6 ماهه اول سال 2017 در مقایسه با سال قبل بر ضرورت  گسترش بیشتر روابط اقتصادی دو کشور تاکید نمود .

بر اساس این گزارش، دکتر کرباسیان با اشاره به مذاکرات بسیار خوب بین دو کشور در حوزه ایجاد خطوط اعتباری و اقدامات جدی انجام شده توسط بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی کشورمان از یکسو و بانکهای ایتالیایی از سوی دیگر اظهار امیدواری کرد که حسب توافقات انجام شده طی چند هفته آتی این موافقتنامه ها به امضای طرفین برسد.

مطابق این گزارش، وی هم چنین با اشاره به اقدامات بسیار خوب کشورمان در حوزه شفاف سازی و سازماندهی عملیات بانکی و برنامه های موفق اقتصادی کشور در طی چند سال اخیر اظهار داشت : حفظ رشد 12 درصدی اقتصادی و متوسط 8 درصد طی برنامه های توسعه ای مان نیاز به ایجاد تنوع در تامین منابع مالی و تکنولوژی در کشور با تکیه بر توانمندیهای داخلی دارد.

وی همکاری با ایتالیا در حوزه های مختلف بویژه صنایع فولاد ، حمل و نقل و نظائر آنرا زمینه های خوبی برای تقویت این همکاریها دانست .

وزیر دارایی ایتالیا نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر عزم آن کشور در گسترش مناسبات دوجانبه آمادگی کشورش را برای همکاری در حوزه های مختلف اعلام و بر علاقمندی کمپانیهای ایتالیایی برای همکاری با طرفهای ایرانی تاکید نمود .

وی همکاریهای مالی بین دو کشور را زمینه ساز همکاریهای فنی و تکنیکی بین ایران و ایتالیا دانست.
 
گفت و گو با رییس گروه بانک توسعه اسلامی
وزیر اقتصاد کشورمان در ادامه ملاقات های خود با مقامات اقتصادی در حاشیه اجلاس سالانه بانک جهانی با دکتر بندر الحجار رئیس گروه بانک توسعه اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، در این دیدار که مدیران ارشد و مرتبط منطقه ای حضور داشتند ، رئیس بانک توسعه اسلامی با اشاره به همکاریهای خوب کشورمان با آن بانک و یادآوری حجم بالای همکاریهای فی ما بین در گذشته اعلام نمود که این بانک تلاش مینماید خارج از همه ملاحظات سیاسی و غیر آن به همکاری با کشور های عضو ادامه دهد.

"الحجار" با تاکید بر روابط خوب بانک توسعه اسلامی  با سازمان حج و زیارت در زمینه مساعدت در  تسهیل و ارائه برخی خدمات مورد نظر در حین انجام برگزاری مراسم حج ، بر تعهد این بانک به ادامه همکاری و تامین منابع مورد نیاز برای پروژه های در دست بررسی تاکید کرد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نیز طی سخنانی، با اشاره به نقش و جایگاه ویژه بانک توسعه اسلامی ، تلاش مضاعف مدیریت آن بانک برای توجه به حقوق همه کشور های عضو را خواستار شد.

مسعود کرباسیان همچنین با اشاره به جایگاه مهم ایران در بانک توسعه اسلامی و با ابراز گلایه مندی از عدم همکاری کافی برای  حضور مرتب نماینده کشورمان در جلسات هیات مدیره بانک توسعه اسلامی بدلیل مشکل ویزا؛ از "الحجار" خواست تا برای رفع این مشکلات اقدام نماید.

این گزارش حاکی است، در جلسه حوزه های همکاری بین بانک و دستگاههای اجرایی کشورمان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای موثر ادامه این همکاریها تبیین و مورد مذاکره قرار گرفت.

در این دیدار همچنین راهکارهای  استفاده بخش خصوصی از امکانات بانک توسعه اسلامی، مورد گفتگو  قرار گرفته و قرار شد رایزنی های بیشتر در این خصوص به زمان سفر هیات اعزامی  از سوی بانک مذکور به ایران در آینده نزدیک، مورد بررسی قرارگیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران