پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 311176 تاریخ : 1396/09/24-18:03:58
,17,12,
گزارش بازار منتهی به 24 آذر 1396

گزارش

گزارش بازار منتهی به 24 آذر 1396

در این گزارش وضعیت بازار در هفته گذشته منتهی به 24 آذر 1396 کوتاه از طرف تحلیلگران صدتحلیل بررسی شده است.

بانک و صنعت، ابتدای  این هفته با صف خرید پر حجم نماد های وب آغاز شد در حالی که سایر نمادهای گروه انفورماتیک اکثرا معاملاتی متعادل با گرایشی منفی را تجربه کردند. این نماد همانند قبل از حاشیه به دور نبود و به دلایلی نامعلوم بسته شد که در نهایت سازمان بورس دلیل توقف نماد های وب را « یک ابهام عمده در معامله پارس آنلاین » عنوان کرد. البته سازمان بورس فقط به توقف نماد اکتفا نکرد و معاملات روز چهارشنبه های وب را ابطال کرد.   

روز دوشنبه آگهی فروش ایران خودرو منتشر شد که براساس آن قرار است شرکت سرمایه گذاری سمند اصالتا و وکالتا از شرکت نگار نصر سهم جمعا معادل 15/8 درصد از سهام شرکت ایران خودرو را از طریق مزایده عمومی واگذار نماید. گروه خودرویی در پی انتشار این خبر به لیدری نماد خودرو با جهش قیمتی و معاملاتی اکثرا پرتقاضا و مثبت مواجه شدند. 

در گروه های فلزی و معدنی با توجه به افت چند روزه قیمت های جهانی فلزات معاملاتی اکثرا متعادل و منفی را نظاره گر بودیم. ذوب برخلاف هم گروهی ‏های خود هفته مناسبی را پشت سر گذاشت و دوشنبه و سه شنبه  شاهد صف خرید پر حجم این نماد بودیم اما در روز چهارشنبه در همان ابتدای بازار صف خرید نماد ذوب عرضه شد و در ادامه معاملاتی متعادل تر اما همچنان پرتقاضایی را تجربه کرد. این سهم طی سه روز با جهش قیمتی از قیمت 780 ریال به 900 ریال رسید. 

در دو روز انتهایی بازار شاهد رشد  شاخص کل بودیم به صورتی که پس از مدتها با رشد 1076 واحدی و 655 واحدی مواجه شد و توانست قله 93 هزار واحدی را فتح کند.

اکثر گروه ها و نمادها طی داد و ستدهای سه شنبه و چهارشنبه معاملاتی پرتقاضا، مثبت و پرحجم را تجربه کردند و بازاری سبز رنگ را تداعی نمودند. حتی سهم هایی هم چون وغدیر وبانک کچاد که به عنوان سهم های لاک پشتی بازار از آن ها یاد می شود معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند. 

شاخص کل در پایان این هفته در ارتفاع 93283 واحدی قرار گرفت که نسبت به هفته قبل با افزایش چشم گیر 2191 واحدی مواجه شد.

 


محسن تقی نژاد، صدتحلیل

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 289
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران