پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 308826 تاریخ : 1396/08/23-18:41:55
,10028,
گره گشایی تامین اجتماعی از مشکل یک پدر

با پیگیری معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی و برنامه «فرمول یک» انجام شد؛

گره گشایی تامین اجتماعی از مشکل یک پدر

در مهر ماه گذشته با حضور معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما به مشکل خاص یک پدر بیمه شده در ارتباط با مشکل بیمه ای و درمانی فرزندش پرداخته شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمدحسن زدا در ارتباط با حل مشکل این بیمه شده گفت:پس از حضور در برنامه تلویزیونی یاد شده با فردی مواجه شدم که برای طرح مشکل شخصی در ارتباط با از کار افتادگی فرزندش در برنامه فرمول یک در شبکه یک سیما حضور داشت . شخص مورد نظر با ابراز اینکه فرزندش دچار از کار افتادگی ذهنی است و سن وی نیز بیش از بیست سال است ،از سازمان تامین اجتماعی درخواست کرد که  فرزندش تحت تکفل و پوشش بیمه ای پدرش باشد.

وی در این ارتباط گفت: پدر فرد بیمار با مراجعه به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی و بررسی پرونده پزشکی فرزندش، موفق به اخذ رای کافی در ارتباط با از کار افتادگی نشده بود.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در درجه اول با ارائه توضیحات لازم در خصوص مورد خاص از کار افتادگی و مباحث کفالت، سازمان بهزیستی را بهترین گزینه برای حل مشکل فرزند ایشان معرفی کردم.
زدا اضافه کرد: مورد دیگری که در این ارتباط متذکر شدم این بود که اگر بیماری اولیه به مرور زمان مشکلات و بیماری ثانویه را ایجاد کرده است و از زمان مراجعه به کمیسیون پزشکی زمان زیادی گذشته است، با ارائه مدارک لازم دوباره این پرونده را به کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی برای بررسی مجدد معرفی می کنیم. پزشک متخصص نیز در این ارتباط تاکید کرده بود که فرد موردنظر هم دچار تشدید بیماری شده و هم آثار ثانویه را در اثر بیماری اول شاهد هستیم.
وی یادآورشد: در نهایت با ارائه مدارک تازه مورد تائید پزشک متخصص، پرونده به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد و با بررسی های لازم نتیجه این بررسی ها این شد که بیمار بالای 66 درصد دچار از کار افتادگی است و البته سال 94 که برای اول بار به کمیسیون مراجعه کرده بودند، این رقم بالای 60 درصد بوده است و تفاوت بررسی زیادی را در این پرونده شاهد نیستیم.
زدا ادامه داد: لازم به ذکر است که رقم 66 درصد ملاک اعلام از افتادگی کلی در بررسی های کمیسیون پزشکی سازمان تامین اجتماعی است.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت:در نهایت فرزند بیمه شده مورد نظر، با اعلام رای مذکور و با توجه به از کار افتادگی کلی، دارای دفترچه بیمه تامین اجتماعی خواهد بود و درمان خود را نیز می تواند پیگیری و از مزایای تامین اجتماعی به عنوان بیمه شده تبعی استفاده کند.
زدا افزود: با توجه به اعلام موافقت کمیسیون پزشکی، رای مورد نظر اجرایی شده و در این مورد خاص نیز رای کمیسیون پزشکی لازم الاجرا است.
پدر بیمار مورد نظر نیز گفت: در کمیسیون ابتدایی که در سال 94 برگزار شد، مسئولان سازمان تامین اجتماعی نهایت همکاری را نیز در ارتباط با پرونده پزشکی پسرم داشتند ، اما در مورد اینکه این مساله باید در کمیسیون های دیگری نیز مورد بررسی قرار گیرد، اطلاعی نداشتیم. اما این بار با راهنمایی و همکاری مناسب مسئولان تامین اجتماعی و معاون بیمه ای این سازمان، موضوع نهایتا در کمیسیون پزشکی دوم پس از دوسال مورد بررسی مجدد قرار گرفت و از کارافتادگی 66 درصد فرزندم تائید شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران