پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305730 تاریخ : 1396/07/15-14:07:31
,14,
گردشگری مذهبی صلح‌طلب‌ترین نوع گردشگری است

در همایش بین‌المللی قالی‌شویان مشهد اردهال مطرح شد:

گردشگری مذهبی صلح‌طلب‌ترین نوع گردشگری است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: گردشگری مذهبی پیوند هنر ایرانی و باور اسلامی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سید‌محمد حسینی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان در همایش بین‌المللی قالی‌شویان مشهد اردهال که پنجشنبه 13 مهر برگزار شد گفت: گردشگری مذهبی پیوند هنر ناب ایرانی و تفکرات خاص اسلامی است. هنری مانند معماری، نقاشی، شهرسازی، کاشی‌سازی و بسیاری هنرهای دیگر، تجلی باوری ناب بوده که همواره از رفاه، صلح و امنیت عمومی سخن گفته است.

او افزود: تفاهم‌نامه همکاری بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی منعقد شده که می‌تواند گردشگری مذهبی ایران را به بسته‌ای کامل‌تر و فراگیرتر تبدیل کند چرا که 12میلیون گردشگر مذهبی که سالانه از قم بازدید می‌‎کنند را می‌توان با برنامه‌ریزی مشترکی به مشهد اردهال منتقل کرد تا محور گردشگری مذهبی در این مسیر به‌صورت متداول جابه‌جا شود. همچنین استان مرکزی با وجود 2هزار اثر شناسایی‌شده گردشگری و 866 اثر ثبت‌شده ملی و با توجه به اقلیم متفاوت و کوهستانی نسبت دو استان دیگر، می‌تواند به نگین سبز گردشگری این سه استان تبدیل شود.

حسینی اظهار کرد: متأسفانه در دوره‌ای که باید به توسعه همه‌جانبه استان‌ها فکر کرد، عده‌ای شعار جدایی شهرستان‌ها و پیوستن آن‌ها به استانی دیگر را سر می‌دهند اما مدیران دولتی استان مرکزی از همگرایی بین شهرستان‌ها و استان‌ها سخن می‌گویند تا بتوان مسیر پیشرفت تمام شهرها و روستاها را ریل‌گذاری کرد.»

سید‌علی ضیایی دبیر این همایش نیز در ادامه این مراسم، گفت: «یونسکو تمام آیین‌ها و برنامه‌های حول محور مراسم قالی‌شویان اردهال را دارای ارزش دانسته و آن را به‌عنوان میراث جهانی ثبت کرده است.

او گفت: یکی از رسالت‌های تفاهم‌نامه سه استان مرکز، قم و اصفهان، توسعه گردشگری مذهبی و پیوند آن با انواع دیگر گردشگری است زیرا در این منطقه کشور چه به‌لحاظ تاریخی و اقلیمی و چه به‌لحاظ فرهنگی و معنوی، جاذبه‌های فراوانی برای ارائه به گردشگران وجود دارد.

ضیایی افزود: در دنیای امروز گردشگری مذهبی به‌عنوان صلح‌طلب‌ترین نوع گردشگری مطرح است که به غیر از سود اقتصادی، پیوندهای عمیق فرهنگی را در بین ادیان و کشورها ایجاد می‌کند که این مهم به گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان ختم خواهد شد.




ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران