پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 226243 تاریخ : 1395/07/12-15:41:13
,14,17,
گردشگری، روحی تازه در کالبد اقتصاد و فرهنگ

گردشگری، روحی تازه در کالبد اقتصاد و فرهنگ

همانطور که کم و بیش آگاهیم کشور ما علاوه بر آنکه از حیث جاذبه‌های طبیعی جزو کشورهای ممتاز جهان محسوب می‌شود؛ از نقطه نظر تاریخی و فرهنگی نیز خود یک هویت و مقصد گردشگری منحصر به فرد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, در جواب این سوال مکرر که ما باید برای افزایش سهم گردشگری در اقتصاد و جذب بیشتر گردشگر چه کنیم، بارها اشاره کرده‌‌ام که ما به جای تجویز نسخه‌های ناشناخته و دارای ریسک و مخاطره‌ بالا، ابتدا با توجه به مزیت‌های موجود خود و الگوی کشورهای موفق باید به ساده‌سازی و معرفی مزیت‌های بی‌نظیر گردشگری کشور‌مان بپردازیم.


امروز در منطقه خاورمیانه به‌‌رغم تمامی مصایبی که همه می‌دانیم، کشور ما به دلیل وجود نعمت امنیت یک امکان بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری و جذب گردشگر است. بنابراین یکی از پیش‌شرط‌های مهم و اساسی برای ما فراهم است. امروز امکان بهره‌برداری بهینه مادی و معنوی از یک گردشگر اول از همه همین موضوع است؛ یعنی ایجاد یک ذهنیت شناختی مثبت و امن برای گردشگر که امنیت خاطر داشته باشد تا باز هم سفر کرده و دیگران را نیز تشویق کند. از طرفی گردشگر سفر می‌کند که لذت ببرد بنابراین وجود زیرساخت‌های مناسب این صنعت یک امر بدیهی برای نفع و بهره‌ متقابل ما و اوست. زیرا براساس دیالکتیک اقتصادی در امر گردشگری، گردشگر، منطقه هدف و زیرساخت‌هاست که مواد خام این صنعت محسوب می‌شوند.

بنابراین لزوم توجه به این موارد باید مدنظر همگان اعم از دولت، فعالان گردشگری و مردم باشد. در شرایط کنونی ایجاد ترتیبات نهادی مناسب برای ایجاد یک نهضت عمومی گردشگری در کشور با توجه به کم‌هزینه بودن این صنعت در ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال، یک وظیفه ملی است. گردشگری از آنجا که انسان را به عنوان عنصر اصلی خود می‌شناسد و با او سروکار دارد، یک صنعت پویا، زنده و دینامیک است که در شرایط کنونی منطقه و جهان می‌تواند با کمک به توازن و تعادل منطقه‌یی و گسترش صلح و امنیت، همچون یک سفیر صلح فرهنگی و اقتصادی نیز مدنظر سیاست‌مردان باشد. البته برای رشد این پیکره‌ زنده نه‌تنها باید زیرساخت‌های کالبدی و فیزیکی (هتل‌ها، حمل و نقل و...) که مواردی همچون سیاست، فرهنگ و امنیت نیز دست‌اندرکار خدمت به این صنعت پیشران و اشتغال‌آفرین باشند؛ که اگر چنین باشد می‌توان حتی فراتر از برنامه پیش‌بینی شده برای ایجاد 140هزار شغل طی 2سال آینده نیز حرکت کرده و شادی را که بزرگ‌ترین موهبت الهی است به مردم عزیزمان هدیه کنیم.

 

منبع:تعادل



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران