پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305519 تاریخ : 1396/07/12-10:20:09
,14,
گردشگری به انقلاب نیاز دارد/ باید سازمان میراث فرهنگی را به‌سمت ایجاد درآمد پایدار سوق دهیم

در نشست هماهنگی و تبادل‌نظر نمایندگان مجلس و تشکل‌های گردشگری

گردشگری به انقلاب نیاز دارد/ باید سازمان میراث فرهنگی را به‌سمت ایجاد درآمد پایدار سوق دهیم

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «باید به این فکر کنیم که سازمان میراث‌فرهنگی را به سمت ایجاد درآمد پایدار سوق دهیم.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، نشست هماهنگی و تبادل نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تشکل‌های گردشگری در خصوص حمایت از طرح تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی به وزارتخانه عصر دیروز سه‌شنبه 11 مهر در هتل باباطاهر تهران برگزار شد.

هادی قره‌سید رومیانی معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های  سازمان میراث‌فرهنگی در این  نشست گفت: «ما باید به این فکر بکنیم که آینده گردشگری و سازمان میراث‌فرهنگی را به چه سمتی پیش ببریم تا بتوانیم درآمد پایدار ایجاد کنیم. ما در گردشگری با 32 آیین‌نامه متفاوت مواجه‌ایم و مشکل بخش خصوصی با این سازمان آنجاست که با عدم شفافیت تقنینی مواجه هستند. اگر این موضوع اصلاح شود دیگر به‌دنبال آن نخواهیم بود که گردشگری، وزارتخانه شود یا سازمان.»

 او گفت: «سازمان میراث‌فرهنگی را به‌عنوان سازمان سلبی و ممنوعیت و محدود می‌شناختند اما با سیاست‌گذاری‌ها، باید این سازمان به‌عنوان سازمان حمایت‌‌کننده و تسهیلگر امور برای بخش خصوصی تبدیل شود. حتی تالار گفت‌وگوی بخش خصوصی را نیز تشکیل دادیم تا بتوان برای دغدغه‌های بخش خصوصی راهکار پیدا کرد.»

رومیانی بیان کرد: «ای کاش سیاست‌های کلی گردشگری را تدوین می‌کردند و ابلاغ می‌شد. باید به این فکر کنیم که آیا دغدغه وزارتخانه گردشگری حل‌کننده معضلات بخش خصوصی است یا نه؟ اگر وزارتخانه‌ای تشکیل شود ولی معضلات همچنان باقی بماند چه؟»

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی اظهار کرد: «مرکز پژوهش‌های مجلس به‌عنوان بازوی فکری با این طرح مخالفت کرده است اما 114 نفر از نمایندگان مجلس آن را امضا کرده‌اند. این نشان می‌دهد که گردشگری از اولویت‌های نمایندگان مجلس است.»

 

تغییر نام و کاهش مشکلات

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون مشترک طرح وزارتخانه شدن سازمان میراث‌فرهنگی نیز در این نشست گفت: «ما به این اعتقاد نداریم که با عوض شدن اسم این سازمان مشکلات هم کاهش می‌یابد، وقتی طرحی را بیش از 100 نفر امضا می‌کنند یعنی خبرهایی است.»

خدادادی تصریح کرد: «گردشگری به انقلاب نیاز دارد. باید اول صنعت گردشگری را بپذیریم و با دنیا با جذب گردشگر رقابت کنیم. قدم اول این است که بیش از 100 نفر آن طرح را امضا کردند. این یعنی خواسته مردم؛ ما اکنون جزئیات را تصویب کرده‌ایم. باید بیشتر روی این طرح کار شود.»

در ادامه این  نشست محسن میرزایی نماینده مردم شیراز در مجلس نیز تأکید کرد: «متولیان تشکیلات باید توجه داشته باشند که هدف این طرح را باید تعریف کنیم. دولت به‌معنای عام و خاص بزرگ، پرهزینه و تنبل شده است و بودجه دولت 90 درصد بودجه جاری و 10 درصد از آن برای عمران است. پس با 10 درصد نمی‌شود کاری کرد. شاید در سال‌های آینده همین 10 درصد بودجه عمرانی هم وجود نداشته باشد پس باید با بخش خصوصی همکاری کرد و اگر جایگاه آن به معنای واقعی مشخص شود آن موقع می‌توانیم بگوییم که به گردشگری توجه کرده‌ایم.»

توجه به زیر ساخت‌های گردشگری

همچنین  سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: «جلسه کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت گردشگری با سازمان میراث‌فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، تشکل‌های گردشگری، انجمن‌ها و بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری و کارشناسان جهانگردی و ایرانگردی و رئیس انجمن توسعه خدمات گردشگری امروز (سه‌شنبه) برگزار شد.»

او با اشاره به موافقت نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های حوزه گردشگری و همچنین نمایندگان با تشکیل وزارت گردشگری، گفت: «در این جلسه تأکید شد که زیرساخت‌های این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و بودجه مناسبی به‌این منظور اختصاص یابد. همچنین وزارت راه باید اقداماتی برای بهبود وضعیت راه‌ها انجام دهد و وزارت خارجه سیاست‌های خود را در راستای ایجاد ثبات و امنیت در کشور قرار دهد.»

ذوالقدر یادآور شد: «براساس جمع‌بندی صورت‌گرفته در این جلسه، مقرر شد دستگاه‌ها و تشکل‌های مربوطه پیشنهادهای خود را به کمیسیون مشترک ارائه کنند. با توجه به این‌که این طرح توسط بیش از 100 نماینده ارائه شده و کلیات آن به تصویب رسیده است، احتمالا مانعی برای ایجاد وزارت گردشگری نخواهد بود.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 381
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران