پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278353 تاریخ : 1396/01/17-15:18:08
,11,17,
گردشگری اسلامی؛ هدف ایجاد شهر جدید تیس

عضو هیات مدیره شهرهای جدید مطرح کرد

گردشگری اسلامی؛ هدف ایجاد شهر جدید تیس

عضو هیات مدیره شهرهای جدید اهداف ایجاد شهر جدید تیس را نیاز به پاسخ فزاینده مسکن و جذب گردشگر از کشورهای اسلامی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,حبیب اله طاهرخانی اظهار کرد: شهر جدید تیس در سواحل مکران که کلنگ احداث آن در سال جاری زده خواهد شد چند کارکرد دارد؛ یکی از آنها پاسخ به نیاز رو به فزاینده مسکن در منطقه است.

هم اکنون صنایع بسیاری در منطقه مکران مستقر می‌شوند و بندر توسعه پیدا می‌کند که این جمعیت نیاز به اسکان دارد.

به همین منظور شهر جدید تیس با هدف توسعه پایدار و ایجاد فضای سکونتی مناسب برای شاغلان این منطقه احداث می‌شود تا اتفاقی مشابه آنچه در عسلویه افتاد رخ ندهد و مرتبا شاهد مشکلات رفت و آمد فعالان این بخش نباشیم.

وی افزود: همچنین سایت شهر جدید تیس ظرفیت‌های گردشگری گسترده‌ای دارد. به همین دلیل یکی از کارکردهای اصلی این شهر که به آن تاکید داریم، در کنار سکونت، بحث گردشگری خواهد بود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به طراحی شهر جدید تیس گفت: در طراحی این شهر سعی شده حدود 500 متر از دریا فاصله بگیریم که بتوانیم امکانات موقت و سازه‌های سبک حوزه های گردشگری را در سواحل استفاده کنیم؛ چیزی که هم اکنون در بنادر کشور کمتر به آن توجه شده است.

در عین حال در برابر سونامی‌های اقیانوسی نیز عقب نشینی مناسبی داشته باشیم.

وی درخصوص چشم انداز اقتصادی شهر جدید تیس گفت: "تیس" قطعا جزو شهرهای صرفا خوابگاهی نخواهد بود و دارای اقتصاد صرفا گردشگری می‌شود. البته ممکن است به دلیل کارکردهای مکمل، زمینه های توسعه کسب و کار هم در این شهر ایجاد شود اما کارکرد اصلی آن گردشگری است.

طاهرخانی، ظرفیت‌های گردشگری "تیس" را منحصر به فرد دانست و افزود: این شهر سواحل بسیار زیبایی دارد. به طور کلی منطقه مکران بخصوص در پهنه 100 کیلومتری چابهار دارای ارزشهای طبیعی بسیار زیبایی است. در شهر جدید تیس جنگلهای "حرا" وجود دارد. شهر تاریخی تیس هم که بقایای آن موجود است در گذشته به عنوان ظرفیتی تجاری و بندری مورد استفاده قرار می گرفته و هم اکنون می تواند به عنوان یک جاذبه مطرح شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 379
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران